خبرگزاری کار ایران

درجلسه ستاد ساماندهی امامزاده حسین(ع) مطرح شد؛

واحدهای تجاری از طرح ساماندهی امامزاده حسین حذف می شوند

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۱۴۲

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در جلسه ستاد ساماندهی امامزاده حسین، تصریح کرد: حمام تاریخی حضرتی و استخر مجاور آن در طرح ساماندهی امامزاده حسین باقی می ماند، ولی واحدهای تجاری حذف می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی فرخزاد در این جلسه که در سالن جلسات عمرانی استانداری برگزار شد، خاطرنشان کرد: حمام حضرتی و استخر مجاور آن و زورخانه در طرح باقی می مانند و باید تملک شوند، همچنین خانه تاریخی مومنان که در این محدوده قرار دارد، مراحل ثبت خود را طی می کند.

محمدعلی حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی استان نیز در حاشیه این نشست به خبرنگار ایلنا گفت: نقشه‌برداری و مستند سازی خانه مومنان که حدود ۴۰۰متر است انجام شده و با توجه به اهمیت موضوع پیگیری‌های ثبت این خانه در تهران تسریع شده است. این خانه از بناهای با ارزش دوره قاجاریه است.

حضرتی در خصوص حمام مقدم که در محدوده طرح قرار دارد گفت: حمام حضرتی یا حمام مقدم از بناهای با ارزش دوره ی قاجاریه است.این بنا واجد ارزش تاریخی است، لکن مالک این حمام هنوز به ما اجازه نقشه برداری نداده است، کار ثبت این حمام به صورت غیابی در حال پیگیری است، استخر مجاور این حمام در واقع چال حوض قدیمی این حمام است که سقف آن بازسازی شده است.

گفتنی است ۸۴ واحد مسکونی تملک نشده در محدوده طرح ساماندهی بازسازی امامزاده حسین قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز