خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر اراک:

سهم شهرداری‌های استان مرکزی از عوارض ارزش افزوده افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۰۳۸

رئیس شورای شهر اراک گفت: با توجه به تبدیل شدن برخی دهیاری ها به شهرداری، جمعیت شهری در استان مرکزی افزایش یافته که می بایستی سهم شهرداری ها از ارزش افزوده به 88 درصد افزایش یابد.

به گزارش ایلنا از اراک، فلک افلاکی‌رئیس شورای شهر اراک درحضور مزیکی مدیرکل امورمالیاتی استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه سازمان امور مالیاتی استان مرکزی بین سایر استان ها در سال های گذشته در امر اخذ مالیات از شهروندان رتبه اول را کسب کرده انتظار می رود همانطور که مردم استان مرکزی به ویژه شهر اراک مالیات بیشتری پرداخت می کنند، خدمات بهتری نیز دریافت کنند که متاسفانه در سنوات اخیر اینگونه نبوده است.

رئیس‌شورای شهر اراک با اشاره به بند(ط) تبصره(6) قانون بودجه گفت:با توجه به تبدیل شدن برخی دهیاری‌ها از جمله داودآباد، کارچان به شهرداری می توان گفت جمعیت شهری در استان مرکزی بالاتر از 80 درصد است که می بایستی در تسهیم سهم عوارض ارزش افزوده که اکنون به نسبت 70 درصد شهرداری ها و 30 درصد دهیاری ها تعلق می گیرد به 88درصد سهم شهرداری ها و12 درصد سهم دهیاری ها تعدیل شود.

 وی افزود: پیرو مذاکره ای‌ که با دکتربختیاری فرماندار محترم اراک داشتیم شهرداری اراک مشمول این موضوع می شود و انتظار داریم سهم شهرداری اراک از 70 به 85 محقق شود.

 کاوه فلک افلاکی عنوان کرد: مودیان مالیاتی موظف بودند مبلغ مالیات خود را به حساب پروژه های در حال اجرای سطح شهر واریز کنند که این امر یک عامل تشویقی برای همشهریان محسوب می‌شد چرا خودشان می‌دیدند مالیات واریزی موجب توسعه شهرشان شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به  اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها در ارومیه گفت: هدف اصلی این مجمع بیان مشکلات شوراهای سراسر کشور توسط نمایندگانی هست که از در مجمع حضور می یابند تا در مورد آن چاره اندیشی شود.

 افلاکی افزود: شورای عالی استان ها می تواند در موارد مختلف طرح و لایحه به مجلس و دولت ارائه دهد تا در مورد آن تصمیم گیری کنند.

 دکتر کاوه فلک افلاکی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در پارک ها لازم است فضایی مناسب برای ورزش هایی همچون والیبال ایجاد شود تا با محل تفرجگاهی و نشستن خانواده ها تداخلی نداشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز