خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از مراسم افتتاح شهر کتاب اصفهان؛

اصفهان نیازمند افزایش پاتوق های فرهنگی/ استقبال شورای شهر از طرح‌های فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۴۲۲

با وجود گرمای طاقت فرسا، اینجا هوا خنک و مطبوع است. درختان اجازه نمی‌دهند نور خورشید به زمین برسد و وزش نسیمی هرچند اندک، خنکای دلنشینی را در ظهر داغ تابستان ایجاد می کند. خیابان اردیبهشت جایی است که تکه ای از بهشت را در خود جای داده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، بعد از کوچه استاد تاج اصفهانی، نبش کوچه ششم، بهشتی اندر بهشت قابل رویت می‌شود. دری سبز رنگ که شما را به انتهای لذت از فرهنگ و هنر می برد. اینجا شهر کتاب است. فضایی متفاوت و زیبا که به گفته خیلی ها از جمله اعضای شورای شهر و مدیریت شهری اصفهان یک پاتوق فرهنگی تمام عیار است.

اصفهان نیازمند توسعه پاتوق های فرهنگی است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان مهمان مراسم افتتاح رسمی شهر کتاب است و از دیدن چنین فضایی ابراز خرسندی می کند و می گوید: پیش‌تر مدیریت شهری در ساخت کتابخانه و تامین کتاب آن فعالیت می کرد، ولی این وظیفه شهرداری ها نیست و باید به بخش خصوصی فرصت ورود به این عرصه را داد.

نفیسه روشن اضافه می‌کند: کمتر از شش ماه پیش سروش صحت نویسنده، بازیگر و کارگردان معروف اصفهانی طرحی مبنی بر احدث شهر کتاب با برند اصلی این فروشگاه را به کمیسیون فرهنگی شورای شهر را ارائه کرد که مورد استقبال و تایید قرار گرفت و ظرف این مدت کوتاه شاهد بهره برداری از آن هستیم. اتفاقی که اگر دست مدیریت شهری بود قطعا پروژه ای زمان بر با بازه زمانی حداقل دوسال عملیاتی می شد.

وی خاطرنشان کرد: شورای شهر و مدیریت شهری اصفهان تلاش کرد تا مسیر بروکراسی موجود برای اخذ مجوز و سایر فعالیت ها جهت افتتاح و بهره برداری از شهر کتاب از بین برداشته شود که تلاش ها به ثمر رسید. از شهردار منطقه یک هم می خواهیم که به این فضا به عنوان یک مرکز تجاری نگاه نکنند و در نظر داشته باشند که اینجا یک پاتوق فرهنگی است که شهر به آن نیاز وافری دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان یادآورشد: اصفهان نیازمند توسعه فضاهای فرهنگی به ویژه پاتوق فرهنگی است. ما در شورای شهر از طرح هایی که مبتنی به تاسیس و احداث پاتوق های فرهنگی باشد استقبال می کنیم و امیدواریم شاهد افزایش تعداد پاتوق های فرهنگی شهر باشیم که ضرورت توسعه زیر ساخت های فرهنگی اصفهان است.

از طرح های فرهنگی استقبال می کنیم

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تایید سخنان روشن گفت: شورای شهر اصفهان از هر طرحی که به افزایش شور و نشاط اجتماعی و توسعه فضاهای فرهنگی در سطح شهر کمک کند، استقبال می کند.

مهدی مقدری با اشاره به اینکه در این زمینه هیچ تبعیضی برای افراد قائل نیستیم، اذعان داشت: شورای پنجم اصفهان با هدف افزایش مشارکت بخش خصوصی در توسعه زیر ساخت های فرهنگی و نیز برون‌سپاری امور شهر به بخش خصوصی از تمام طرح های فرهنگی که به این کمیسیون ارسال شد، استقبال کرد و پروژه شهر کتاب از اولین برنامه های ما برای بهبود حوزه فرهنگی بود 29 تیرماه به نتیجه رسید.

وی تاکید کرد: خیلی ها مانند سروش صحت به کمیسیون فرهنگی برنامه و پروپوزال دادند و شورا بدون پارتی بازی و یا تبعیض بین افراد پیگیر به نتیجه رسیدن پروژه بوده و هست. در این زمینه حرفی از تبعیض نیست و هر کسی برنامه بدهد ما در دستور کار قرار می دهیم.

تکه ای از بهشت

علی خدایی نویسند اصفهانی دیگر مهمان مراسم افتتاحیه بود که شهر کتاب در خیابان اردیبهشت را تکه ای از بهشت خواند و افزود: شهری مانند اصفهان واقعا به چنین فضاهایی نیاز دارد و خوشحالم که دوستانم در اصفهان به چنین مساله مهمی ورود کرده و شرایط ایجاد پاتوق های فرهنگی مانند شهر کتاب را فراهم کرده اند.

وی با ابراز امیدواری برای افزایش کتاب فروشی ها و پاتوق های فرهنگی در سطح شهر هنر دوست اصفهان تصریح کرد: در اخبار می خواندم که عده ای از افتتاح شهر کتاب ابراز گلایه کرده اند، این موضوع جای تامل دارد، زیرا در جامعه ما که سرانه مطالعه اش بسیار پایین است، پاتوق های فرهنگی می تواند راهگشا باشد.

زیبایی های چشم نواز

شقایق دهقان، مهراب قاسم خانی ، پوریا عالمی، محمدرضا هدایتی، نسیم مرعشی و چهره‌های هنری و فرهنگی زیادی در مراسم افتتاحیه شهر کتاب حضور داشتند. شقایق دهقان بازیگر و نویسنده در باره شهر کتاب اصفهان به ایلنا گفت: واقعا فضای زیبایی است و اصلا با شهر کتاب تهران قابل مقایسه نیست. اینجا بسیار زیبا و سر سبز است و خانه درنظر گرفته شده برای این جا بسیار سنتی و جذاب است. پیش‌بینی می‌کنم با استقبال خوب اهالی فرهنگ و هنر رو برو شود.

مهراب قاسمخانی نویسنده سریال های طنز نیز با همسرش در این مورد هم نظر بود و افزود: شهرکتاب اصفهان بسیار زیبا و حضور در این فضا بسیار آرامش بخش است. پوریا عالمی طنز نویس و روزنامه نگار دیگر مهمان سروش صحت برای مراسم افتتاحیه بود که از فضای سر سبز شهر کتاب بسیار تعریف کرد و به ایلنا گفت: در تهران چنین فضایی در اختیار کسی نیست و واقعا باید از صحت برای طراحی و این همه زیبایی تشکر کرد. شهر کتاب تهران با شیشه های مشجر پوشیده شده و از این همه زیبایی و سرسبزی خبری نیست. واقعا خوش بحال اصفهانی ها که چنین منازل و مناظری را دارند.

جشن امضای کتاب

سروش صحت ضمن تشکر از خانواده منصوری برای در اختیار قرار دادن این عمارت زیبا به شهر کتاب در گفتگو با ایلنا گفت: مراسم افتتاحیه از دو بخش تشکیل شده بود که بخش اول آن با حضور بازیگران و نویسندگان مطرح از ساعت 10 تا 12 صبح امروز( جمعه 29 تیرماه) اجرا و عصر در بخش دوم جشن امضای کتاب با حضور نویسندگان بزرگی مانند علی خدایی، نسیم مرعشی، عباس عبدی، پوریا عالمی، سارا سالار، سیاوش گلشیری، محمد طلوعی برگزار شد.

انتهای پیام/
شهرام مرندی
سمیه مسرور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز