خبرگزاری کار ایران

معاون شرکت آبفای استان اصفهان خبرداد:

کاهش5 درصدی مصرف آب در اصفهان/ 90 درصد مشترکین مطابق الگو آب مصرف می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۴۰۰

معاون خدمات مشترکین شرکت آبفای استان اصفهان گفت: با وجود واگذاری 28 هزار انشعاب آب جدید، در چند ماهه اخیر شاهد کاهش حدود 5 درصد مصرف آب در اصفهان هستیم.

به گزاش ایلنا از اصفهان، رضا رضایی اظهار داشت: درحال حاضربه 2 میلیون و 50 هزار واحد در استان آبرسانی می‌کنیم که 83 درصد مشترکین از این تعداد مشترکین خانگی هستند و 75 درصد مصارف را به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: مشترکین را به دو بخش خانگی و غیرخانگی تقسیم کردیم و به منظور مدیریت مصرف ، اولین قدم شناسایی مشترکین پرمصرف بود که در ابتدا  با درج پیام هایی مبتنی بر چگونگی مصرف بهینه روی قبوض مشترکین را ترغیب به مدیریت مصرف کردیم.

معاون خدمات مشترکین شرکت آبفا استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای سال 97 برای مشترکین پر مصرف قبوض مخصوص چاپ و ارسال کردیم، افزود: این قبوض در ابعاد A4 ، نمودار ستونی مصرف آب مشترکین را در 7 تا 8 دوره گذشته به نمایش می گذارد ، نمودار ستونی میزان مصرف آب  در سه رنگ می باشد که رنگ سبز بیانگر متوسط مصرف آب ماهانه منطقی برای هر مشترک ، رنگ زرد به معنای هشدار و نزدیک شدن به مرز الگوی مصرف  آب و رنگ قرمز  نشانگر گذر از الگوی مصرف آب است.

رضایی بیان داشت: در سال گذشته حدود 458 هزار اخطار به مشترکینی که بیش از الگو آب مصرف کردند ارسال کردیم. امسال نیز با طبق دستورالعمل جدید به مشترکینی که در طول ماه بیش از  15 متر مکعب آب مصرف می کنند اخطارداده می شود.

وی اعلام کرد: مانند سال گذشته به منظور راهنمایی مشترکین پرمصرف، با حضور کارشناسان دوره‌های توجیهی  برگزار می‌کنیم و تاکنون برای 55 هزار نفر از مشترکین پرمصرف جلسات آموزشی در سطح استان برگزار کردیم.

رضایی با اعلام اینکه با اقداماتی که صورت گرفته در چندماهه اخیر حدود 5 درصد کاهش مصرف با وجود واگذاری 28 هزار انشعاب جدید اتفاق افتاده است، افزود: در سال 93، تعداد مشترکین که مطابق الگو، آب مصرف می کردند حدود 83  درصد بودند، که در سال 96 این رقم  به 86 درصد رسید و آمارها نشان می دهد که هم اکنون  90 درصد مشترکین مطابق با الگو مصرف می کنند.

وی در پایان گفت: سامانه 1522 شرکت آبفا استان آماده ثبت نام مردم برای لوازم کاهنده مصرف آب است و شرکت آمادگی دارد به صورت 12 ماهه هزینه این لوازم را روی قبوض تقسیط کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز