خبرگزاری کار ایران

با تلاش انجمن یاریگران خورشید ؛

کودکان حاشیه تهران همراه مادرانشان معاینه سلامت شدند/ سوءتغذیه، خرابی دندان و بیماری‌های پوستی رایج ترین بیماری کودکان/ فقر شدید علت اصلی بیماری‌ها

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۱۵۱

کودکان روستاهای حاشیه ورامین، پیشوا، پاکدشت، قیامدشت، شهرری، خاورشهر و کوره‌های آجرپزی محمودآباد همراه با مادرانشان توسط دانشگاه علوم پزشکی ارتش معاینه کامل شدند.

به گزارش ایلنا ، پنجشنبه گذشته کودکان حاشیه‌نشین مناطق جنوب وشرق استان تهران  همراه مادرانشان مهمان انجمن مستقل  یاریگران خورشید بودند تا با همکاری این انجمن توسط گروه جهادی پزشکی شهید محسن قوطاسلو (وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ارتش)به صورت رایگان معاینه سلامت شوند. 

در این گردهمایی که با هدف سلامت کودکان و مادران حاشیه‌نشین منطقه برگزار شد، گروه جهادی پزشکی شهید محسن قوطاسلو  به صورت رایگان معاینات مختلفی را از قبیل معاینه چشم‌، دندان‌، عمومی و داخلی، پوست، مامایی و زنان برای این افراد انجام دادند.  آموزش بهداشت دهان و دندان نیز از  جمله کارهای دیگر این گروه پزشکی بود.  همچنین کودکانی که نیاز به درمان تکمیلی و بستری داشتند نیز  شناسایی شده و توسط یاریگران به مراکز درمانی معرفی شدند.

براساس این گزارش که به نقل از انجمن یاریگران خورشید آمده بیماری اغلب این کودکان سوتغذیه، ناراحتی های پوستی و خرابی دندان  تشخیص داده شد که دلیل اصلی آن  فقر شدید است.

همچنین داشتن محل زندگی نامناسب از نظر بهداشتی  و نداشتن  وسایل سرمایشی و گرمایشی در فصول مختلف سال و مواد غذایی سالم از جمله خواسته  های این کودکان بود.

 یاریگران خورشید سال‌ها است در کنار کوره‌های آجرپزی محمودآباد شهرری در درمانگاه خیریه شهید عراقی کلاس‌های آموزشی، مهارت‌آموزی و توانمندسازی برگزار می‌کند. فعالیت‌های یاریگران توسط اعضای داوطلب برای حمایت از کودکان کار، بی‌سرپرست، بدسرپرست و آسیب‌دیده در سراسر استان تهران انجام می‌پذیرد و این کودکان از خدمات مختلف حمایتی و مددکاری بهره‌مند می‌شوند.

حمایت تحصیلی، اهدای مواد غذایی، پوشاک، بهداشت و درمان، تهیه مسکن، کارآفرینی، آموزش، توانمندسازی، مهارت‌آموزی و...از جمله این خدمات است. 

کودکان حاشیه تهران همراه مادرانشان معاینه سلامت شدند/ سوءتغذیه، خرابی دندان و بیماری‌های پوستی رایج ترین بیماری کودکان/ فقر شدید علت اصلی  بیماری‌ها

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز