خبرگزاری کار ایران

مهرعلیزاده:

دولت با بورس ارز می تواند قاچاق کالا را به صفر برساند

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۵۸۳

استاندار اصفهان گفت: حال که درآمد کشور محدود شده، حتی همین میزان قاچاق هم غیرقابل تحمل است و باید با آن مبارزه شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محسن مهرعلیزاده در جلسه در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ضمن اشاره به شرایط اقتصادی فعلی و محدودیت های ارزی در جامعه، اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته اخیر، برخورد با قاچاق به طور کلی، نحوه ورود کالا و میزان آن در مرزها، تغییر خواهد کرد.

وی با اشاره به تصمیم دولت درباره عرضه ارز در بازار بورس گفت: این مساله به میزان زیادی در روند قاچاق ارز و کالا تأثیر خواهد داشت.

استاندار اصفهان افزود: با نگاهی اقتصادی به نظر می رسد که این اقدام دولت، بخشی از قاچاق کالا را محدود می کند و یا از بین می برد.

مهرعلیزاده  با این تمثیل که قاچاق مانند خون کثیفی است که در رگ های اقتصاد ما وارد شده است، اظهار داشت: در شرایط اقتصادی و ارزی امروز، این خون، نه تنها کثیف، که مسموم و کشنده است.

مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه یکی از ابزارهایی که دشمن به کار گرفته است، محدود کردن منابع ارزی ماست، گفت: حال که درآمد کشور محدود شده است، حتی همین میزان قاچاق هم غیرقابل تحمل است و باید با آن مبارزه شود.

استاندار اصفهان با اشاره به بُعد فرهنگی عادت مردم به استفاده از جنس خارجی، کیفیت بالاتر و ... بیان نمود: میل جامعه به استفاده از کالاهای خارجی است و برای فروشندگان نیز انتفاع بیشتر است.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط اقتصادی فعلی، گامی اساسی با زمینه شعار سال «حمایت از کالای ایرانی» برداشته شده است، گفت: طبیعی است زمانی که قاچاق کالا افزایش یابد، تولید کالاهای داخلی کم یا متوقف می شود.

دکتر مهرعلیزاده با اشاره به اینکه ساماندهی ارز در بازار به تولید داخلی کمک می کند، اظهار داشت: با ساماندهی ارز در بازار، بخشی از کالاهای قاچاق برای فروشندگان صرفه اقتصادی ندارد.

استاندار اصفهان با توصیه به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ارزیابی موشکافانه، گفت: باید هدفدار عمل کنید و ارزیابی نمایید که با ارز گران، تقاضا برای کدام کالاهای قاچاق همچنان باقی می ماند.

وی افزود: باید با مطالعه و ارزیابی دقیق، با قاچاق اقلام اساسی که اهمیت بیشتری دارند و اثر تخریبی آنها بر جامعه بیشتر است، مبارزه شود.

استاندار اصفهان ضمن تاکید بر سرعت در رسیدگی و صدور آراء، اظهار داشت: باید نه به صورت اداری و عادی، بلکه به صورت ستادی و ویژه با قضیه قاچاق برخورد شود.

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه از بین رفتن کالاهای قاچاق استاندارد به خاطر اهمال و کندکاری، کاملا بی تدبیری است، بیان نمود: در استعلام های قانونی باید سیستم های آنلاین وجود داشته باشد تا بلافاصله تکلیف هم کالا در خصوص قاچاق بودن یا نبودن و هم استاندارد بودن یا نبودن و هم در خصوص مجرم بودن یا نبودن فرد مشخص شود.

استاندار اصفهان ضمن تاکید بر برخورد فوق العاده، تسریع در برخورد و طبق وظیفه، اظهار داشت: اگر قوانین، بازدارندگی کافی ندارند، از طریق استان یا مجلس، آنها را اصلاح کنید.

دکتر مهرعلیزاده با تاکید بر مهربانی بیشتر با مردم و سختگیری و نامهربانی با کسانی که قصد ضربه زدن به اقتصاد جامعه را دارند، گفت: باید با قاچاقچیان ارز، کالا، دلار و سکه برخورد کرد و قاچاق را در مجاری اصلی و گلوگاه ها ریشه کن کرد.

حمیدرضا طباطبایی معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری اصفهان، نیز در این جلسه ضمن تاکید بر اینکه بهتر است به جای آمار خوب دادن، درست عمل کنیم، گفت: نباید صرفا برای اینکه آمار بالا برود، با مردم و مراکز صنفی برخوردهای نامناسب داشت و در شرایط اقتصادی فعلی، تنش ها را بالا برد.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان هم اظهار داشت: بهتر است کمیسیون نظارت اتاق اصناف برای جلوگیری از قاچاق اقدام کند.

محمد علی شجاعی با اشاره به اقدامات استانداری اصفهان در جهت جذب سرمایه گذار، بیان نمود: طرح های تولیدی که راه اندازی می شوند می توانند جایگزینی برای قاچاق کالا و درمان کننده آن باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز