خبرگزاری کار ایران

منصور معظمی در زنجان:

برخورد جزیره‌ای مشکلی را حل نمی‌کند/ در شرایط تحریمی قوانین فعلی پاسخگو نیست

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۳۴۱

معاون وزیر صنعت بر لزوم اداره کشور به‌صورت سیستمی تاکید کرد و گفت: اداره جزیره‌ای مشکلی را حل نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، منصور معظمی امروز در همایش معرفی و تجلیل از صنعتگران، معدن‌کاران و اصناف برتر استان زنجان گفت: هدف نهایی تحریم‌ها مردم ایران هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در مجموعه‌ای که در رابطه با این تحریم‌ها فعالیت می‌کند یک‌هزار و ۲۰۰ کارشناس زبده به‌صورت هدفمند مسائل ایران را رصد می‌کنند، افزود: این افراد سعی می‌کنند ‌ایران ‌را وادار به نشاندن پای میز مذاکره و پذیرش نظرات آمریکا کنند.

وی،  با اشاره به عدم پایبندی ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به‌هیچ پروتکل بین‌المللی، تصریح کرد: کشورهای دیگر نیز تنها برای منافع خود با این کشور همکاری می‌کنند.

معظمی با اشاره به اینکه باید به فکر چاره‌اندیشی برای آینده کشور باشیم، تاکید کرد: باید فکری کرد تا پس از ۱۵ مرداد ماه صنایع معدنی و خودرو با مشکل مواجه نشوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، اضافه کرد: برای چاره‌اندیشی برای آینده در رابطه با مدیریت ارز تعریف سه گروه برای دریافت ارز پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به صادرات غیرنفتی ۵۰ تا ۶۰ میلیارد دلار در کشور تصریح کرد: این کالاها در سه گروه براساس اولویت گروه‌بندی شده است.

معظمی، با اشاره به اینکه برخی صنایع حساس مانند دارو و مواد اولیه در گروه اول قرار دارند؛ تصریح کرد: این کالاها شامل ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای تامین خواهند شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه بازار ثانویه ارز جزو تصمیماتی بود که باید زودتر گرفته می‌شد، ادامه داد: در شرایط تحریمی قوانین فعلی پاسخگو نیست.

وی بر لزوم اداره کشور به صورت سیستمی تاکید کرد و افزود: اداره جزیره‌ای مشکلی را حل نمی‌کند.

معظمی با اشاره به اینکه دیروز سرداران نظامی در کشور پیشرو بودند،  گفت: امروز سرداران اقتصادی پیشرو هستند و دولتمردان از آنان پشتیبانی و حمایت خواهند کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، در پایان سخنان خودتاکید کرد: از مسئولین استان‌ها انتظار می‌رود مشکلاتی را که به وسیله تصمیمات گرفته شده ایجاد می‌شود با مقامات بالادستی در میان بگذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز