خبرگزاری کار ایران

سرپرست میراث فرهنگی هرمزگان:

میناب شهر ملی حصیر بافی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۴۵۱

سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان گفت: میناب شهر ملی حصیربافی می‌شود.

به گزارش ایلنا، اشکان مختاری اظهار داشت: میناب را به عنوان شهر ملی حصیر بافی معرفی می‌کنیم که زمینه خوبی را برای معرفی صنایع دستی شهرستان و استان فراهم می‌کند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی هرمزگان با بیان اینکه شهرستان میناب از قدیم‌الایام بخش مهمی از انواع صنایع‌دستی را در خود جای‌ داده، افزود: صنایع‌دستی میناب با توجه به زیبایی و جاذبه‌ای که دارد می‌تواند به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری و جذب گردشگر به‌حساب آید و تأثیرگذاری مؤثر و مستقیمی نیز در صنعت توریسم دارد.

وی افزود: تولید و استفاده از صنایع‌دستی در مقابل کالاهای وارداتی، می‌تواند گام مؤثری در جهت حمایت از کالای ایرانی به شمار آید.

مختاری با بیان اینکه ماده اولیه موردنیاز حصیربافی برگ درخت خرما است ‌که به حد وفور در باغ‌های شهرستان در اختیار صنعتگران است، افزود: تولید انواع فرآورده‌های حصیری کاملاً جنبه مصرفی دارد و اکثر صنعتگران این رشته را زنان و دختران منطقه تشکیل می دهند.

وی عنوان کرد: شهرستان میناب در ۹۰ کیلومتری بندرعباس دارای ۷ هزار صنعتگر ، ۵۴ تعاونی و ۱۰ کارگاه تولیدی صنایع دستی است که  صنعتگران رشته حصیربافی در روستاهای بهمنی، شهوار ، چلو، نصیرایی، محمودی و قاسم جلالی و... فعالیت می‌کنند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی هرمزگان گفت: از افتتاح اولین هتل کپری و اقامتگاه سنتی هرمزگان در شهرستان سیریک خبر داد و گفت: ۲۷ سوئیت کاملا سنتی با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع در این شهرستان در حال ساخت است.

مختاری افزود: اولین هتل کپری هرمزگان در شهرستان سیریک با توجه به ساختار فرهنگی و با بهره‌گیری از الگوهای معماری منطقه طراحی شده است که برگرفته از فضاهای اقامتی بومی آنجاست.

وی ادامه داد: فضاهای اقامتی منطقه از متریال و مصالح چوب ساخته شده و از پوشش گیاهی منطقه به خصوص تنه درخت خرما در آن استفاده می‌شود که کپر نام دارد.

مختاری تاکید کرد: تجهیزات به کار گرفته شده در این کپرها همگی از تولیدات، محصولات و صنایع دستی صنعتگران و هنرمندان و همچنین اهالی شهرستان سیریک است.

گفتنی است پیشتر چنین مجموعه‌ای در منطقه قلعه گنج کرمان به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز