خبرگزاری کار ایران

واکنش مدیرکل صنعت و معدن لرستان به گزارش ایلنا:

ژئوپارک سیمره و پلدختر نه تنها حذف شدنی نیست بلکه در دنیا بی‌نظیر است

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۴۷۸

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان لرستان تاکید کرد : ژئوپارک زمین لغزش سیمره و پلدختر نه تنها حذف شدنی نیست بلکه در دنیا بی‌نظیر است.

 به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، محمدرضا صفی خانی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خرم آباد با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام گرفته در خصوص بحث انتخاب ژئوپارک و ثبت آن در استان لرستان، طی سال 94، سه ژئوپارک زمین لغزش پلدختر و سیمره، دره شیرز کوهدشت و دریاچه گهر دورود از بین حدود بیش از ۲۰ ژئوسایت استان انتخاب و جهت انجام مطالعات اولیه معرفی شدند، بیان کرد: تا این لحظه هیچ ژئوپارکی در لرستان به عنوان ژئوپارک بین المللی معرفی نشده و طبق مطالعات صورت گرفته موضوع زمین لغزش سیمره و پلدختر و دره شیرز کوهدشت این ظرفیت و قابلیت را داشته که بعنوان ژئوپارک بین المللی معرفی شوند.

وی افزود: در دیداری که خانم لک مدیر سازمان زمین شناسی کشور در مورد همین موضوع ژئوپارک ها از استان لرستان داشتند، ایشان زمین لغزش سیمره و پلدختر را نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا بی نظیر دانسته و بر ظرفیت بالای این منطقه توریستی جهت ایجاد یک ژئوپارک بین المللی تاکید زیادی داشتند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان متولی اصلی ژئوپارک در استان را سازمان صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و بیان داشت: صحبتی را که برخی رسانه‌ها از زبان اینجانب به عنوان متولی سازمان مبنی بر جایگزینی ژئوپارک فلک الافلاک انجام داداند، قویاً تکذیب می‌کنم و معتقدم ژئوپارک زمین لغزش پلدختر و سیمره حذف شدنی نیست.

شایان ذکر است در حال حاضر طبق گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان سه منطقه و زمین لغزش سیمره و پلدختر، دره شیرز کوهدشت و دریاچه گهر به عنوان ژئو پارک ملی معرفی که از بین این سه منطقه یک منطقه به عنوان ژئوپارک بین المللی انتخاب خواهد شد.

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز