خبرگزاری کار ایران

شیرزاد نجفی عنوان کرد:

اجرای عملیات حفاظت و قرق در سطح مراتع لرستان

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۹۱۵

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از اجرای عملیات حفاظت و قرق در سطح ۶۳ هزار هکتار از مراتع این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا لرستان، شیرزاد نجفی اظهار داشت: در راستای برنامه اصلاح و احیای مراتع و به منظور ایجاد شرایط لازم برای زادآوری و تکثیر گونه‌های گیاهان مرتعی و افزایش تولید علوفه مراتع، در سال ۱۳۹۷ با فعالسازی طرح‌های مرتعداری، عملیات قرق و حفاظت از مراتع در سطح ۶۳ هزار هکتار از مراتع استان، با مشارکت مجریان طرح‌های مرتعداری به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه قرق مراتع یکی از روش‌های مدیریتی مرتعداری و آبخیزداری است که به منظور اصلاح و توسعه مراتع اعمال می‌شود، تصریح کرد: افزایش تراکم پوشش گیاهی در پهنه‌های تحت قرق موجب تثبیت و پایداری خاک به عنوان بستر استقرار گیاهان و در نتیجه کاهش هدر رفت خاک و تولید رسوب می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با بیان اینکه مراتع یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین منابع ملی کشور محسوب می‌شوند، افزود: لازمه حفظ این منابع ارزشمند، آگاهی‌بخشی به اقشار جامعه، به ویژه روستاییان، عشایر و دامداران بوده که به عنوان بهره‌برداران مستقیم این منابع ارزشمند است که باید به آن توجه داشت.

نجفی بیان داشت: شرایط مساعد آب و هوایی موجب شده است که گیاهان خوش خوراک و گیاهان مرتعی در فصل بهار از رویش مناسبی برخوردار بوده و سبب افزایش پوشش گیاهی و بالا بودن توان تولیدی مراتع و بروز توانمندی‌های مراتع در زمینه حفظ آب و خاک شود.

 

انتهای پیام/
زهرا احمدی سبزواری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز