خبرگزاری کار ایران

رستمی تاکید کرد:

ضرورت کنترل بازار مجازی در کاهش تخلف ارائه کالای تقلبی

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۷۱۶

مدیر بازرسی و نظارت اصناف البرز، گسترش فضای مجازی را فرصتی برای تخلف و سو استفاده ارائه کالای تقلبی و کنترل آن را امری ضروری دانست.

به گزارش ایلنا، رمضان رستمی در نشستی که با حضور مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز و رئیس اتاق اصناف مرکز استان برگزار شد، اظهار داشت: گسترش فضای مجازی، موجب سهولت دسترسی عموم مردم در این حوزه شده است. فضای مجازی با ویژگی‌هایی همچون قابلیت دسترسی دائم، فرامکانی و فرازمانی در تمام شئون زندگی عموم وارد و شیوه تعامل افراد را متحول نموده است. 

وی افزود: عدم مواجهه چهره به چهره افراد در این فضا موجب اهمیتی مضاعف در آن گردیده، چرا که امکان تخلفات و سوء استفاده هایی همچون ارائه کالا یا خدمات نامرغوب، تقلبی یا قاچاق بیشتر خواهد بود. علاوه بر آن در صورت نارضایتی و یا اشکال در خرید صورت گرفته، عدم دسترسی مشخص به فروشنده نیز موجب سردرگمی مصرف کنندگان می‌شود. 

رستمی تصریح کرد: ضروری است در این فضا و بالاخص از طریق شبکه‌های اجتماعی خریداران جوانب احتیاط را رعایت کنند تا قربانی کلاهبرداری و یا خرید کالای فاقد کیفیت، اصالت یا نامرغوب نشوند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف البرز با تاکید بر اینکه شهروندان در خریدهای اینترنتی خود، حتما از سایت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیکی خرید کنند، ادامه داد: اخذ نماد اعتماد الکترونیکی به این معناست که سایت مربوط دارای مجوز و چارچوبی امن و قابل اعتماد برای خریداران خواهد بود.

وی افزود: مسائل موجود در این فضا باعث شد کمیسیون مبارزه با قاچاق‌کالا و ارز استان‌البرز، کمیته ساماندهی کسب و کارهای مجازی را با محوریت بازرسی و نظارت اصناف و حضور و همکاری سایر دستگاه‌های استانی ذی‌صلاح تشکیل دهد تا به موازات فضای‌حقیقی بازار، فضای‌مجازی نیز رصد، پایش و ساماندهی شود.

این مقام مسئول به قابل پیگیری بودن شکایات مردم در این حوزه نیز اشاره داشت و تصریح کرد: شهروندان گرامی در صورت مواجهه با شبکه یا سایت های متخلف و عرضه کالاهای قاچاق مراتب را از طریق تلفن های 5-32218154 به بازرسی و نظارت اصناف اطلاع دهند تا مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

حمید کریمی، رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز نیز طی این نشست بر ضرورت ساماندهی کسب و کارهای فضای مجازی تاکید داشت و افزود: تا چندی پیش ساماندهی و صدور پروانه کسب برای این صنوف از طریق اتاق های اصناف شهرستان ها صورت می پذیرفت. 

کریمی افزود: علی‌رغم اینکه از اواخر سال گذشته و با تشکیل اتحادیه کشوری، این مهم بر عهده آن اتحادیه محول گردیده ولی اتاق اصناف مرکز استان البرز آمادگی کامل برای ساماندهی و تسریع در این فرآیند را دارد تا خسارت و ضرری متوجه مصرف کنندگان و شهروندان نگردد.

در پایان این نشست مدیر کل تعزیرات حکومتی با اهدا تقدیرنامه از عملکرد مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان البرز و خدمات ارزشمند در عرصه خدمات رسانی به مردم تقدیر نمود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز