خبرگزاری کار ایران

سردار محمدیان خبر داد:

دستگیری 4 کلاهبردار میلیاردی در استان البرز

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۱۹۹

فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری اعضای یک باند کلاهبرداری خبر داد. 

به گزارش ایلنا، سردار عباسعلی محمدیان اظهار کرد: به‌دنبال اعلام شکایت فردی به پلیس‌آگاهی شهرستان فردیس استان البرز مبنی ‌بر کلاهبرداری به‌ شیوه خرید مواد غذایی از وی با چک‌های مسروقه، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس‌آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان البرز، افزود: شاکی پس از دعوت به پلیس‌آگاهی، درباره جزئیات پرونده گفت که به‌صورت اتفاقی از طریق آگهی درج‌ شده در سایت دیوار با فردی که در کار پخش مواد غذایی به‌صورت عمده بوده و درخواست خرید از شرکت‌های تولید مواد غذایی را داشته، آشنا می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی گفت: پس از چندین مرحله قرارهای تلفنی و حضوری و موافقت درباره چگونگی فروش کالا، مواد غذایی را به وی در قبال دریافت چک فروخته و در زمان موعد چک، متوجه عدم موجودی در حساب و سرقتی‌بودن چک شده است.

سردار محمدیان بیان کرد: همزمان با شکایت مالباخته، پرونده‌های متعدد دیگری با موضوع کلاهبرداری به شگرد خرید مواد غذایی و خشکبار در قبال ارائه چک‌های مسروقه در این پلیس تشکیل شد که با توجه به اهمیت آن، پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در بررسی‌های اولیه مأموران، مشخص شد اعضای یک باند حرفه‌ای و سابقه‌دار به‌صورت مقطعی و کوتاه‌مدت با اسامی جعلی، اقدام به اجاره مغازه در مناطق مختلف شهرستان فردیس از جمله مشکین‌دشت، فردیس، محمدشهر و غیره کرده و از طریق چاپ آگهی در سایت دیوار و عقد قرارداد با شرکت‌های فروش مواد غذایی در قبال خرید کالا، به فروشنده چک مسروقه تحویل داده و قبل از موعد وصول چک‌ها، اجناس خریداری‌شده را به مکان دیگری منتقل کرده و متواری می‌شدند.

فرمانده انتظامی استان البرز ادامه داد: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و به‌کارگیری شگردهای پلیسی، موفق به شناسایی 4 نفر از اعضای باند مذکور شده و اطلاع یافتند متهمان درحال‌حاضر در یک فروشگاه پخش مواد غذایی اجاره‌ای در تهران، مشغول به فعالیت هستند.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: مأموران با دریافت نیابت قضائی به تهران اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه، موفق به دستگیری متهمان شدند.

سردار محمدیان بیان کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس‌آگاهی، ضمن اعتراف به جرم خود مبنی‌ بر 12 میلیارد ریال کلاهبرداری از 64 نفر از صاحبان شرکت‌های فروش مواد غذایی در سراسر کشور، در تشریح جزئیات اقدامات مجرمانه خود، اقرار کردند که با اجاره فروشگاه‌های پخش مواد غذایی به‌صورت موقت در استان‌های لرستان، کردستان، بندرعباس، قزوین، تهران، اراک، اصفهان، البرز و زنجان، اقدام به خرید چک‌های مسروقه، بازاریابی و تحویل اجناس کرده و سپس اجناس خریداری‌شده را در یک انباری دپو می‌کردند تا در زمان مناسب به فروش برسانند.

وی اظهار کرد: سردسته باند که از متهمان سابقه‌دار بوده و تحت تعقیب پلیس استان زنجان است، با تشکیل باندهای کلاهبرداری، اقدام به جذب افراد سابقه‌دار و کلاهبرداری از فروشندگان مواد غذایی می‌کرد.

سردار محمدیان با بیان این‌که متهمان همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: تاکنون 17 نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز