خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان خبر داد:

اعضای باند کلاهبرداری میلیاردی در نظرآباد البرز دستگیر شدند

رئیس پلیس البرز از دستگیری اعضای باند 4 نفره کلاهبرداری درنظرآباد البرز خبر داد.

به گزارش ایلنا در البرز، سردار بخشعلی کامرانی‌صالح در این‌باره گفت: در پی شکایت اعضای هیات‌مدیره 2 شرکت خصوصی مبنی بر تطابق نداشتن وجوه مالی شرکت با اسناد موجود و احتمال کلاهبرداری، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان نظرآباد قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در تحقیقات اولیه با دعوت از اعضای هیات‌مدیره شرکت‌ها و انجام تحقیقات تکمیلی، شکات پرونده بر تطابق نداشتن وجوه مالی شرکت با اسناد مالی مربوطه اصرار داشتند، بیان داشت: در پی این اظهارات ماموران به یک زن که مسئول امور مالی و حسابدار شرکت بود، مظنون شدند.

رئیس پلیس البرز افزود: حسابدار شرکت پس از احضار به پلیس آگاهی در بازجویی ماموران، ابتدا منکر هرگونه جرمی شد اما در مواجهه با مستندات موجود و به‌کارگیری شگردهای خاص پلیسی به ناچار لب به اعتراف گشود.

 کامرانی‌صالح گفت: متهم در بازجویی‌ها به همکاری و همدستی سه نفر دیگر در جعل مدارک مالی شرکت اعتراف کرد و اذعان داشت با جعل چک و فاکتورهای مالی شرکت، وجه حاصل از فروش اجناس که شامل وسایل تزئینات ساختمان بود را به حساب جداگانه‌ای که افتتاح کرده بودند انتقال داده و تا کنون با این روش، مبلغ 40 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده اند.

رئیس پلیس البرز در ادامه افزود: با هماهنگی مقام قضایی سه متهم دیگر نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده و معرفی به دادسرا صدور قرار مناسب قضایی هر چهار متهم این پرونده روانه زندان شدند.

وی در پایان ضمن توصیه به مدیران شرکت‌ها درباره به‌کارگیری اقدامات حفاظتی و مراقبتی در جابجایی اسناد مالی خاطرنشان کرد: هنگام جذب نیروی انسانی، نیروهای معتمد، مجرب و توانمند را به‌کارگیری کرده و از اعتماد به افرادی که اطلاعی از سوابق شخصی و کاری آنها ندارید و سپردن امور مالی به آنها خودداری کنید.

کد خبر : ۴۲۴۴۹۶