خبرگزاری کار ایران

زندی فر خبر داد؛

آغاز عملیات اجرایی زیرگذر حاجی آباد اراک/حذف یکی از نقاط حادثه خیز استان

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۳۵۴

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی از انتخاب پیمانکار برای احداث رمپ های وردی و خروجی زیرگذر حاجی آباد شهرستان اراک خبر داد و گفت: این زیر گذر تا آخر امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایلنا از اراک، علی زندی فر با بیان اینکه این زیر گذر راه روستای حاجی آباد به اراک را دربزرگراه اراک- قم در دسترس قرار می دهد گفت: باکس های ورودی و خروجی تقاطع غیر همسطح حاجی آباد به عرض شش متر در هرطرف رفت و برگشت، از سال 94 تا کنون نصب شده بود ولی رمپ های ورودی و خرجی آن به علت داشتن معارض، عدم تخصیص اعتبار و نیاز به جابجایی تاسیسات زیربنایی و کندی همکاری دستگاه های خدمات رسان اجرایی نشده بود.

وی با اشاره به اینکه هزینه اجرای باکس حدود 600 میلیون تومان و اجرای رمپ ها نیز حدود 650 میلیون تومان است اظهار داشت: قرار است پیمانکار ظرف مدت کمتر از 9 ماه عملیات اجرایی راههای دسترسی زیر گذر حاجی آباد را به پایان برساند.

زندی فر با تاکید بر اینکه زیرگذر حاجی آباد یکی از نقاط پرحادثه استان به شمار می آید خاطرنشان کرد: به طور متوسط روزانه حدود 30000 خودروی سنگین و سبک از بزرگراه اراک-قم گذر می کنند که این زیرگذر سهم عمده ای از عبور ایمن در محدوده مذکور داردکه با احداث این تقاطع این نقطه پرحادثه نیز رفع می شود . همچنین یک پل عابر پیاده روگذر در دستور کار این اداره کل برای عبور و مرور اهالی این منطقه به سمت مقابل بزرگراه قرار دارد. 

این مقام مسئول با بیان اینکه برای احداث این زیرگذر بالغ بر 6 هزار متر زمین از کشاورزان و مالکین آزادسازی شده است گفت: 15 درصد این زمینها از کشاورزان خریداری شده و مابقی به صورت تهاتر انجام گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل جابجایی تاسیسات این زیر گذر نیز انجام شده است افزود: دو خط لوله گازی که  در رمپ های ورودی و خروجی زیرگذر وجود داشت با همکاری شرکت گاز استان مرکزی جابجا شده است همچنین کابل مخابرات و فیبر نوری نیز در ضلع شمالی و جنوبی جابجا شده است و مشکلی برای اجرای عملیاتی زیر گذر وجود ندارد.

زندی فر ادامه داد: این زیرگذر علاوه بر افزایش ضریب ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای؛ استفاده از دوربرگردان برای خودروها را نیز آسان‌تر می کند چرا که زیر گذر حاجی آباد در کیلومتر 4 جاده اراک واقع شده است وتا کیلومتر 8 عملا دوربرگردانی در این محور وجود نداشت که با احداث زیرگذر در این خصوص صرفه جویی در مصرف سوخت  و استهلاک ماشین آلات نیز خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز