خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

موج مخالفت‌ها با تاکسی‌های اینترنتی به بوشهر رسید

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۱۷۲

تاکسی‌های اینترنتی معادلات بسیاری را در شهر تهران بر هم زدند و اکنون موج این کسب‌وکار نوپا به سایر شهرهای ایران رسیده است. موجی که با استقبال مردم و با اعتراض و بعضاً خشونت مخالفانش همراه است.

به گزارش ایلنا، این روزها خبرهای جدیدی از بوشهر به گوش می‌رسد، شهری که به احتمال زیاد مقصد بعدی سرویس اسنپ خواهد بود. این بار نیز، همچون تجربه شهر کرمان، موج مخالفت‌ها پیش از آغاز رسمی فعالیت اسنپ در یک شهر شروع شده است، موج مخالفت‌هایی که تاکید می‌کند: «یا اسنپ، یا تاکسی».

به گفته رضا فرشیان، رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان مدیریت حمل‌و‌نقل بار و مسافر بوشهر، چگونگی ادامه فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در این شهر در دست بررسی است. فرشیان می‌گوید: «با مسئول یکی از تاکسی‌های اینترنتی صحبت و اعلام شده که بدون مجوز سازمان حمل‌ونقل در بوشهر فعالیت نکند. با این حال آنها اعلام کردند که از سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه کشوری کسب‌‍‍وکارهای مجازی مجوز فعالیت دارند. برای تصمیم گیری در این زمینه نشست‌هایی با حضور دادستان، حراست استانداری و فرمانداری بوشهر برگزار شده است. به تاکسی‌داران بوشهر پیشنهاد شده که در شرکت‌های تاکسی اینترنتی فعالیت کنند، اما مسئولان تاکسیرانی با این موضوع مخالفت کرده‌اند.»

هم اسنپ، هم تاکسی

تاکسی‌های اینترنتی وارد سبک زندگی مردم شده‌اند و می‌توان با یک گوشی و اپلیکیشن در شهرهای مختلف به سرعت درخواست خودرو داد و به مقصد رسید. اما کسب‌‌وکارهای کوچک و سازمان‌های تاکسیرانی شهرهای مختلف چندان دل خوشی از استارت‌آپ‌ها ندارند.

علی قاضی، مدیر ارشد منطقه‌ای اسنپ، درباره اعتراض‌ها نسبت به آغاز فعالیت این سامانه در بوشهر می‌گوید: «ما اکنون در مرحله آماده‌سازی و جذب راننده‌های جدید در بوشهر هستیم. اما با کارشکنی‌ها و اعتراض‌های بسیاری مواجه شده‌ایم که گاهی متاسفانه جنبه درگیری فیزیکی نیز پیدا کرده‌ است. در هر شهر از نیروهای بومی همان شهر استفاده کرده‌ایم تا بتوانیم سریع‌تر جذب راننده داشته باشیم. اما مخالفت‌ها به حدی است که نمی‌توانیم اهداف روزانه‌مان را در زمینه جذب راننده پیش ببریم.»

تاکسی‌داران و کسب‌وکارهای کوچک کرایه خودرو معتقدند که اسنپ باعث نابودی مشاغل می‌شود. این در حالی است که تاکسی‌داران همچون رانندگان خودروهای عادی می‌توانند در اسنپ ثبت‌نام کنند. رانندگان موسسه‌های کرایه خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیستند و به راحتی می‌توانند در این تاکسی اینترنتی ثبت‌نام کنند.

با وجود مخالفت‌هایی که با فعالیت تاکسی‌‌های اینترنتی می‌شود، شاهدیم که این سیستم به مدد استفاده از فناوری روز، نیازسنجی و بازاریابی مناسب توانسته است با قیمت پایین‌تر و سهولت دسترسی جامعه مخاطبان گسترده‌ای را جلب کند و آن‌ها را متقاعد ساخته‌ است تا از این سرویس استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز