خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی:

توسعه فرودگاه اراک از اولویت‌های مهم استان است

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۷۶۵

آقازاده در کارگروه توسعه فرودگاه اراک گفت: توسعه فرودگاه اراک از اولویت‌های مهم استان است.

به گزارش ایلنا از اراک، استاندار مرکزی مسیر دسترسی به فرودگاه اراک را نامناسب عنوان کرد و گفت: راه دسترسی فرودگاه اراک از کمربندی شمالی کمتر از 9 کیلومتر است و می‌توان با مشارکت دستگاه‌های مسئول در مدت زمانی کوتاه نسبت به ایجاد فضای سبز و ساماندهی کلی این مسیر اقدام کرد. 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب اراک در این محدود واقع شده می‌توان از پساب این مرکز برای آبیاری فضای سبز حاشیه جاده فرودگاه استفاده کرد. 

استاندار مرکزی بیان کرد: اداره کل راه شهرسازی استان و شهرداری اراک به‌عنوان متولیان اصلی این طرح هستند که باید کار را آغاز کرده و استانداری نیز با تمام ظرفیت خود دستگاه های مسئول را در اجرای این طرح پشتیبانی می کند. 

وی افزود: ایجاد پیاده راه، پارک جنگلی، ایجا فضای سبز، راه اندازی مراکز خرید، ایجاد پیست موتور کراس و موتور سیکلت از دیگر مواردی است که می توان در حاشیه جاده اراک - فرودگاه برنامه ریزی کرد. 

آقازاده گفت: لایحه این طرح از سوی شهرداری به شورای شهر اراک تقدیم شده و در صورتی که اعضای شورا این طرح را تصویب نکنند استانداری مرکزی با مشارکت بخش خصوصی این مهم را عملیاتی می کند. 

وی اضافه کرد: اداره کل راه و شهرسازی و معاونت هماهنگی امور عمرانی باید نسبت به طراحی ساماندهی جاده اراک - فرودگاه اقدام کرده و شهرداری و شوای‌شهر اراک نیز باید تا یک ماه نظر نهایی خود را نسبت به مشارکت در این طرح اعلام کنند.

استاندار مرکزی بیان کرد: اکنون50 هکتار زمین دولتی برای ایجاد فضای سبز و اقدامات فرهنگی و اجتماعی دیگر در محدوده جاده اراک-فرودگاه وجود دارد که مشاور طرح وظیفه دارد زمین‌های دیگر دستگاه‌های دولتی را مشخص و به استانداری اعلام کند. 

وی افزود: شمال فرودگاه اراک نیز به شهرک صنعتی خیرآباد این شهر منتهی می‌شود که می توان با مشارکت واحدهای صنعتی مستقر در این شهرک نسبت به ایجاد یک مسیر دسترسی در این محدوده اقدام کرد. 

آقازاده در بخش دیگری از سخنانش گفت:  راه اندازی پروازهای عتبات عالیات در گرو استقرار کنسولگری عراق در این شهر است که رایزنی های لازم انجام شد. 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه لیست درخواستی سازمان حج و زیارت استان مرکزی برای پرواز به عتبات عالیات 120 نفره است که این امر برای شرکت های هواپیمایی مقرون به صرفه نیست. 

استاندار مرکزی اظهار کرد: در صورتی که کاروان های سازمان حج و زیارت استان برای سفر به عتبات عالیات به 160 نفر افزایش یابد، استانداری مرکزی برای یک ماه هزینه تعداد صندلی های خالی هواپیما را تامین می کند. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز گفت: برنامه های توسعه فرودگاه اراک در 2 بخش فعال سازی پروازها و مسیر دسترسی به فرودگاه دنبال می شود. 

 زندیه وکیلی افزود: برای راه اندازی پروازها مذاکرات و رایزنی های لازم با چند شرکت هواپیمایی انجام شده که با یک شرکت نیز به توافقاتی دست یافته ایم. 

وی اظهار کرد: راه اندازی پروازها به خصوص پروازهای عتبات عالیات ضمن این ایجاد اشتغالزایی مولد، گام مهمی در راستای توسعه شهرستان اراک و استان مرکزی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز