خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

دیدگاه "حذف طلاق باعث فریبکاری است " نوعی سطحی نگریست

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۳۱۸

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مطلقه بودن یا نبودن یک فرد در زمان ازدواج با استعلام از مراکز ذی‌ربط قابل تشخیص است.

به گزارش ایلنا؛ سلمان خدادادی درباره برخی انتقادها نسبت به حذف طلاق از شناسنامه و اینکه در این مساله نوعی فریب‌کاری وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به بالا بودن آمار جدایی‌ها، طلاق به نوعی اثر روانی روی افراد دارد. برخی با طرح ایرادهایی مطرح می‌کنند که حذف طلاق نوعی فریب‌کاری بوده و مطلقه بودن فرد پس از ازدواج مجدد مشخص می‌شود.این درحالی است که چنین دیدگاهی نوعی سطحی‌نگری است.

نماینده مردم ملکان در مجلس با اشاره به اینکه مطلقه بودن یا نبودن یک فرد در زمان ازدواج با استعلام از مراکز ذی‌ربط قابل تشخیص است، افزود: می‌توان از دفاتر ثبت ازدواج و طلاق این موضوع را رصد کرد، بنابراین حذف طلاق کتمان‌کاری با هدف مخفی کردن طلاق از شناسنامه فرد نیست اما باید دقت کرد که با حذف طلاق از شناسنامه می‌توان آثار روانی حاصل از یک ازدواج ناموفق را کاهش داد.

وی متذکر شد: متاسفانه افراد بسیاری پس از جدایی و طلاق از فرد مقابل خود دچار مشکلات روحی و روانی می‌شوند که همین مشکل رغبت آنها به ازدواج مجدد را هم کاهش می‌دهد بنابراین باید کاری کرد که مشکلات روحی و روانی حاصل از یک ازدواج ناموفق کاهش پیداکند. متاسفانه این طرح یعنی حذف طلاق از شناسنامه به‌دلیل برخی انتقادها و جوسازی به مجلس ارسال نشد اما در صورت تصویب قانونی اقدام قابل قبولی در کاهش مشکلات روحی و روانی پس از طلاق انجام می‌شود.

خدادادی با اشاره به اینکه برخی افراد برای حذف عنوان طلاق از شناسنامه متوسل به کارهای غیرقانونی و غیرمنطقی می‌شوند، افزود: برخی افراد جعل سند کرده یا اینکه عنوان طلاق را با پرداخت رشوه به نوعی از شناسنامه فرد پاک می‌کنند. این روش بهتر است یا اینکه قانونی عنوان طلاق از شناسنامه پاک شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه مشکلات ناشی از وجود طلاق در شناسنامه به‌طور حتم بیش از حذف آن است، خاطرنشان کرد: نمی‌توان به استناد برخی مسائل و اظهارات منتقدان نسبت به وجود یا حذف یک مسئله مانند طلاق از شناسنامه نظر کلی داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز