خبرگزاری کار ایران

در شعبه جهانشهر رخ داد؛

اختلاس در بانک ملی استان البرز با مشارکت پنج متهم

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۸۶۵

معاون شعبه 112 کیفری 2 کرج از صدور احکام پرونده پنج متهم به اختلاس در شعبه مرکزی بانک‌ملی خبر داد.

به گزارش ایلنا، صادق حسنوند از صدور احکام پرونده شعبه مرکزی جهانشهر بانک‌ملی شعبه مرکزی کرج خبر داد و گفت: سال 95 و براساس بررسی که اداره کل بازرسی امور شعب بانک‌ملی انجام داد چند مورد تخلف در شعبه جهانشهر کرج مشاهده و گزارش داد.

وی افزود: طبق گزارش اعلام شده، معاون شعبه جهانشهر و کارمند بازنشسته همان بانک با همدستی تعدادی شرکت کاغذی، اقدام به اخذ وام‌های کلان می‌کردند.

حسنوند درباره این پرونده توضیح داد: پس از تشکیل پرونده برای 5 متهم در دادسرای عمومی و انقلاب کرج، مستندات جمع‌آوری و با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد که با توجه به محرز بودن موارد اتهامی، احکام متهمان به جرم اختلاس و تحصیل مال نامشروع صادر شد.

وی ادامه داد: در این راستا برای متهم اول که معاون شعبه جهانشهر بوده به جرم اختلاس به مبلغ بیش از 200 میلیون تومان به مجازات حبس طویل‌المدت، انفصال دائم از خدمات دولتی، جزای نقدی به میزان 320 میلیون تومان و رد مال به مبلغ 160 میلیون تومان محکوم شد.

رئیس شعبه 112 کیفری 2 کرج درباره دیگر متهمان این پرونده گفت: متهم ردیف دوم که با شناسایی دیگر متهمان و تهیه و ارائه مدارک به بانک، معاونت در وقوع جرم داشته به دو سال حبس تعزیری و رد مال به مبلغ 234 میلیون تومان محکوم شد.

وی افزود: متهمان ردیف سوم تا پنجم نیز که با ایجاد شرکت‌های کاغذی در مرکز ثبت شرکت‌های استان‌های مرکزی، خراسان‌رضوی و شمالی، بدون داشتن حتی یک فعالیت اقتصادی در استان البرز بالغ بر 5 میلیارد تومان وام اخذ کرده بودند به حبس و رد مال محکوم شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز