خبرگزاری کار ایران

مدیر شیلات جهاد کشاورزی البرز عنوان کرد ؛

ضرورت توسعه آبزی پروری برای افزایش درآمد خانوارها و ارزآوری

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۳۹۷

مدیر شیلات و آبزی پروری سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، گفت: توسعه آبزی پروری و استفاده از ظرفیت‌ها در استان البرز در راستای اشتغالزایی و کمک به اقتصاد خانوار، دنبال می شود.

به گزارش ایلنا، لاله ضیائیان، گفت: توسعه آبزی پروری در استان به ویژه پرورش ماهی می تواند نقش بسزایی در افزایش امنیت غذایی، اشتغال ودرآمد خانوارها، ارزآوری، استفاده بهینه منابع آبی و ارتقاء بهره وری آب داشته باشد. 

ضیائیان افزود: در استان البرز ظرفیت های  نهفته‌ای برای فعالیتهای شیلاتی و ایجاد اشتغال‌های پایدار در این بخش وجود  دارد که سرمایه گذاران می‌توانند با استفاده از وجود جوانان منطقه، گام‌های نویی در عرصه تولید و صادرات محصولات شیلاتی  بردارند.

وی اظهار داشت: از فرصت‌های آبزی پروری استان می‌توان به پرورش انواع آبزیان از جمله پرورش انواع ماهیان گرمابی، پرورش ماهیان سردآبی، پرورش ماهیان زینتی ، پرورش گیاهان آبزی و پرورش زالو و...  اشاره کرد. که در بسیاری از موارد می توان  با استفاده از پتانسیلهای  موجود و حداقل میزان سرمایه گذاری ،  نسبت به انجام فعالیت تولیدی و اقتصادی در حوزه آبزی پروری اقدام کرد.

وی عنوان کرد: در راستای بهره‌برداری بهینه از  منابع آبی در طول سال 96 حدود 2000 تن انواع ماهی  پرورشی و حدود 12 میلیون قطعه ماهی زینتی در استان تولید شده  که موجب اشتغال زایی  حدود 955 نفر به صورت مستقیم شده است.

وی یادآور شد: اگر در منابع آبی کشاورزی به خصوص استخرهای موجود اراضی کشاورزی بتوان فعالیت آبزی پروری را توسعه داد، علاوه بر ایجاد اشتغال و تولید در نواحی روستایی و ارتقاء بهره وری آب ،  غذای سالم مورد نیاز جامعه به خصوص جامعه روستایی تامین شده و در  افزایش امنیت غذایی استان تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز