خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان خبر داد:

نانو داروی محققان زنجانی در حال تجاری سازی

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۴۵۲

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان گفت: نانو داروی محققان زنجانی تجاری سازی می شود.

به گزارش ایلنا، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان گفت: هم اکنون هفت نانو تولیدی توسط محققان و پژوهشگران علوم پزشکی زنجان در حال تجاری سازی است.

شغلی با بیان اینکه استان زنجان به عنوان قطب فناوری نانو در کشور محسوب می‌شود، گفت: سیاست دانشگاه علوم پزشکی زنجان حمایت از هرگونه نوآوری، تحقیق بویژه خودکفایی در زمینه دارو قرار دارد و در این راستا دانشگاه طی چند سال گذشته کارهای مهم و اثر گذار را مورد توجه قرار داده است.

وی افزود: سه شرکت دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی زنجان مستقر شده که در زمینه نانو داروها و داروهایی با تکنولوژی بسیار بالا فعالیت می کنند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان گفت: در چند سال گذشته تولید نانو داروها در این واحد دانشگاهی آغاز شده که طبق پیش بینی ها نیمه سال آینده وارد بازار خواهد شد که سهم بسزایی در درمان و توسعه حوزه پزشکی کشور به همراه خواهد داشت.

شغلی افزود: تلاش می شود در سال های آینده شمار شرکت دانش بنیان علوم پزشکی زنجان در راستای ارتقای پژوهش و تحقیقات علمی افزایش یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز