خبرگزاری کار ایران

به همت اداره‌کل میراث‌فرهنگی البرز؛

جشنواره رمضان در مجموعه فرهنگی تاریخی مروارید بر پا شد

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۲۹۹

مدیر کل میراث فرهنگی استان البرز از گشایش جشنواره‌رمضان در مجموعه فرهنگی، تاریخی مروارید واقع در مهرشهر کرج خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین فخرالدین صابری گفت: اجرای برنامه های متنوع در مجتمع فرهنگی و تاریخی مروارید مهرشهر کرج، برگزار می شود که شامل اجرای مراسم سنتی افطار، شاهنامه خوانی، اجرای موسیقی محلی اقوام با حضور هنرمندان استانی و ملی و... به صورت اجرای زنده شبانه برگزار می شود.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز، اضافه کرد: همچنین نمایشگاهی از آثار صنایع دستی و هنرهای سنتی در 40 غرفه شامل رشته هایی چون گلیم بافی، چرم، شیشه حرارت مستقیم، منبت، سازهای سنتی، زیورآلات سنتی، سفال و... که بدلیل نام گذاری سال جاری به نام سال حمایت از کالای ایرانی بسیار حائز اهمیت بوده به طوری که با نظارت های مستقیم کارشناسان فنی از حضور کالاهای غیر ایرانی و غیر صنایع دستی جلوگیری  بعمل آمده است.

وی افزود: هدف از برپایی این نمایشگاه معرفی محصولات صنایع دستی تولید استان البرز و فرهنگی سازی برای مصرف این گونه کالاها و همچنین تقویت بنیه اقتصادی هنرمندان و صنعتگران البرزی بوده است.

صابری همچنین گفت: 90 غرفه سوغات و غذاهای سنتی به منظور معرفی غذاهای سنتی  و همچنین هدایای محلی و استانی از جای جای ایران بزرگ، غرفه های معرفی فعالیت های  دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری  استان البرز به منظور معرفی تورهای استانی و ملی و ایجاد فضایی مناسب برای ارائه خدمات  متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی و همچنین معرفی استان البرز به عنوان یک هدف گردشگری به لحاظ وجود ظرفیت های بالقوه اکوتوریسم در این منطقه  کار خود را به صورت رسمی در شامگاه دوم خرداد ماه 1397 در محل مجموعه فرهنگی، تاریخی مروارید مهر شهر کرج با حضور پررنگ البرز نشینان آغاز نموده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز