خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اردبیل :

دانشگاه محیطی ایزوله و بدون دغدغه نیست/ دانشگاهیان برای حل مشکلات کشور را ه حل بدهند

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۵۰۴

معاون پارلمانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه باید به دو دلیل مستقل باشد، ادامه داد: دلیل اول این است که دانشگاه از چالش های بیرونی دور باشد و دلیل دوم هم آن است که نیروهای موثر و کارآمد را برای توسعه دانشگاه به کار گیرد.

به گزارش ایلنا، حسین سیمائی صراف در مراسم تکریم و معارفه رئیس سابق و معارفه سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه مشاهده همگرایی در استان اردبیل خوشحال‌کننده است، گفت: بخشی از تاریخ و حکومت تشیع در اردبیل اتفاق افتاده است که به همین دلیل اردبیل به گردن همه ما حق دارد.

وی با بیان اینکه این خطه تاریخی و کهن، عالمان بزرگی را پرورش داده اند، افزود: یکی از این عالمان، مقدس اردبیلی یا محقق اردبیلی است که در قرن 10 نظراتی داشته است که امروز روشنفکران دینی به آن رسیده اند.

سیمایی صراف با بیان اینکه دانشگاه برای رفع نیازمندی ها تاسیس شده است، اضافه کرد: قرار نیست  دانشگاه یک محیط ایزوله بدون توجه به مسائل بیرونی باشد بنابراین انتظار می رود  دانشگاه و دانشگاهیان برای حل مسائل راهکار ارائه دهند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ابراز امیدواری کرد حضور بهنامجو به عنوان استاندار اردبیل با نگاه کاربردی به مسائل علمی سبب شود  دانشگاه کاربردی تر شود و استاندار مجبور نباشد برای رفع مشکلات استان به بیرون از استان اردبیل مراجعه کند.

وی با اشاره به اینکه دغدغه های فرهنگی دکتر صادقی رئیس سابق دانشگاه کمتر از دغدغه های مدیریتیش نبود، اظهار کرد: برای یک استاد تمام، کار مدیریتی و اجرایی کار سختی است.

سیمایی صراف تصریح کرد: امیدواریم معیار برای حبیبی عقلانیت جمعی و قانون باشد. قانون برای کنار گذاشتن سلیقه ها تدوین شده است و برای دوری از تشتت ها باید قانون را محور و معیار قرار داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز