خبرگزاری کار ایران

سرپرست محیط زیست همدان خبرداد:

تمدید ممنوعیت شکار در تالاب «آبشینه» تا 5 سال آینده

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۱۸۸

سرپرست حفاظت محیط زیست استان همدان از تمدید ممنوعیت شکار در تالاب«آبشینه» تا 5 سال آینده خبرداد.

به گزارش ایلنا، سیدعادل با اعلام این خبر اظهار داشت: دوره اول ممنوعیت شکار طی 5 سال در تالاب آبشینه، افزایش 80 درصدی آمار جمعیت پرندگان مهاجر و 40 درصدی‌تنوع گونه‌ای، تداوم همکاری‌ها، آموزش، مشارکت و بهره‌مندی از ظرفیت جوامع محلی در برنامه‌های حفاظتی منطقه و تأمین زیر ساخت‌های موجود را به همراه داشته است.
 
وی افزود: به همین علت کمیته فنی سازمان حفاظت محیط زیست برای بار دوم با تمدید منطقه شکار ممنوع تالاب آبشینه به مدت 5 سال موافقت کرد.
 
عربی خاطرنشان کرد: دوره اول ممنوعیت شکار در این منطقه از 9 بهمن سال 91 آغاز شده و در فروردین سالجاری پایان یافته و در این دوره نیز، محدوده منطقه مزبور هیچ‌گونه تغییری نداشته و وسعت آن نیز با همان حدود اربعه قبلی بوده است.
 
سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان گونه‌های مهم حیات‌وحش در این منطقه را شامل چنگر، پلیکان، درنا، کشیم بزرگ و کوچک، فلامینگو، چوب پا، نوک خنجری، اگرت بزرگ، حواصیل‌های خاکستری و ارغوانی، سنقر تالابی، گلاریول و پرستو دریایی نوک کاکایی عنوان کرد.
 
آبشینه در مرکز دهستان سنگستان در 10 کیلومتری بخش مرکزی شهرستان همدان در استان همدان قرار دارد و تالاب آبشینه دریاچه پشت سد آبشینه است که بر روی روخانه آبشینه قرار گرفته است.
 
اجرای طرح مدیریت مناطق حفاظت شده استان همدان

 معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز از اجرای طرح مدیریت برای دو منطقه حفاظت شده در استان خبر داد و با اشاره به مطالعات انجام شده طرح‌های جامع و تفصیلی مناطق تحت مدیریت اظهار کرد: با توجه به اینکه مدیریت صحیح مناطق تحت مدیریت محیط زیست و ساماندهی تمام فعالیت‌ها در مناطق نیاز به انجام مطالعات دقیق و برنامه‌ریزی دارد، تهیه طرح‌های جامع و متعاقب آن طرح تفصیلی مناطق در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست کشور قرار گرفت وطرح مدیریت مناطق حفاظت شده استان همدان که کار طرح‌های مطالعاتی مدیریت مناطق در آنها به پایان رسیده است اجرایی می شود.
 
مهدی صفی‌خانی افزود: از مجموع 6 منطقه حفاظت شده استان از سنوات قبل، طرح مدیریت مناطق حفاظت شده خانگرمز تویسرکان و لشگردر ملایر مورد مطالعه قرار گرفته و نهایی شده که با توجه به پی‌گیری‌های انجام شده، اعتبار مورد نیاز برای شروع اجرای طرح در منطقه حفاظت شده خانگرمز به مبلغ 350 میلیون ریال تأمین شده است.
 
وی اظهار داشت: در حال حاضر عملیات اجرایی طرح مطالعاتی در حال انجام است و در این طرح، اقداماتی نظیر فاز 2 مدیریت مشارکتی منطقه، اجرای پروژه‌های تعریف شده در زون گردشگری و نصب تابلوهای منطقه مورد اجرا قرار خواهد گرفت.
 
صفی‌خانی در پایان خاطرنشان کرد: طرح مدیریت مناطق حفاظت شده شراء همدان و ملوسان نهاوند نیز در حال مطالعه بوده و مراحل نهایی خود را طی می‌کند و طی چندماه آینده نهایی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز