خبرگزاری کار ایران

در استان البرز انجام شد؛

دستگیری 6 رباینده و رهایی 2 تاجر گروگان در کمتر از 4 ساعت

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۷۷۶

جانشین فرماندهی انتظامی استان البرز از دستگیری 6 رباینده و رهایی 2 تاجر عراقی گروگان گرفته شده در کمتر از 4 ساعت خبر داد. 

به گزارش ایلنا، سردار سید جعفر حسینی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر آدم ربایی دو نفر تبعه کشور عراق در شهرک بنفشه کرج بلافاصله تیم های عملیاتی و اطلاعاتی اداره مبارزه با جرائم جنایی با توجه به حضور شکات در کلانتری 38 بنفشه به کلانتری مذکور اعزام و پیگیری موضوع در خصوص نحوه آدم ربایی آغاز شد .

وی افزود: طبق اظهارات شکات مشخص شد که گروگان ها دو نفر تبعه عراقی و از شرکاء تجاری آنها هستند که از اواسط اردیبهشت‌ماه مهمان آنها بوده و در پی تماس تلفنی دو فرد ناشناس با این افراد و سپس ملاقات حضوری در تهران به اتفاق آنها به رستورانی در فردیس مراجعه کرده و از آن پس گوشی تلفن این دو نفر خاموش است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: شکات در ادمه اذعان داشتند که ساعت 14 روز بعد از حادثه شخص ناشناسی با آنها تماس گرفته و اعلام می‌کند دو فرد ربوده شده نزد آنها بوده و چنانچه خواستار آزادی آنها هستند ظرف همان روز مبلغ 3 میلیارد ریال به صورت نقد یا به حساب اعلامی واریز کنند، در غیر این صورت گروگان‌ها به قتل خواهند رسید.

سردار حسینی گفت: با توجه به حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری متهمان و رهایی گروگان‌ها در دستور کار ماموران قرار گرفت و با راهنمایی پلیس و توجیه شکات، پس از چندین مرحله قرار ملاقات طرفین و حضور گروگانگیران برای دریافت پول خودرو متهمان در حوالی شهرک بنفشه، شناسایی شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان البرز بیان کرد: ماموران با انجام اقدامات فنی و سپس استعلام شماره پلاک خودرو، مسیر آن را ردیابی کرده و خودرو همان شب در شهرک وحدت شناسایی و طی عملیات پلیسی متوقف و راننده آن دستگیر شد.

این مقام انتظامی گفت: متهم به محض دستگیری به جرم خود مبنی بر آدم‌ربایی و محبوس کردن گروگان‌ها در یک خانه ویلایی در شهرک وحدت اعتراف کرد.

سردار حسینی اظهار کرد: ماموران بلافاصله به مکان مورد نظر اعزام و پس از رعایت موارد حفاظتی و امنیتی وارد منزل ویلایی شده و پس از دستگیری 6 آدم ربا در کمتر از 4 ساعت از وقوع حادثه ، دو نفر گروگان را در صحت و سلامتی کامل آزاد کردند .

جانشین فرماندهی انتظامی استان البرز با بیان اینکه آدم رباها از قبل افراد ربوده شده را می‌شناختند و از وضعیت مالی آنها خبر داشتند، گفت: متهمان دستگیر شده برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل و افراد رها شده همراه شرکای تجاری آنها ضمن ابراز رضایتمندی از سرعت عمل پلیس ایران در کشف پرونده های جنایی به صورت ویژه از پلیس البرز به خاطر اقدام به موقع آن در رهایی گروگان ها قدردانی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز