خبرگزاری کار ایران

معصومه مرادیان مطرح کرد:

زنان قربانی فقر فرهنگی هستند

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۷۶۸

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گفت:حمایت از بانوان وکیل و رسیدگی به معضلات حقوقی جامعه زنان از اهداف تفاهم نامه میان استانداری و کانون وکلا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، معصومه مرادیان در جلسه امضای تفاهم‌نامه حقوقی زنان که ظهر امروز برگزار شد، تصریح کرد: یکی از کمیته‌های شورای فرهنگی زنان، امور بانوان استانداری کمیته حقوقی است، ما با امضای این تفاهم‌نامه دنبال رسیدگی به وضعیت بانوان وکیل و همچنین کمک گرفتن از آنها برای حل مشکلات حقوقی زنان آسیب دیده جامعه هستیم.

مرادیان در این خصوص افزود: جای تأسف است که تنها ۱۳ درصد از پرونده‌های ما وکیل دارند با وجود اینکه در قالب این همه شعار عملکرد درستی صورت نپذیرفته است، کانون وکلا در این مساله مظلوم واقع شده است.

 وی درباره مشکلات زنان اظهار کرد: زنان قربانیان اصلی فقر فرهنگی  و اجتماعی هستند. ما در قزوین با محلاتی روبه‌رویم که زنان در شرایط سخت فقر فرهنگی و اقتصادی زندگی می‌کنند.اگر از همان ابتدا که بحث حقوق شهروندی مطرح شد با عزم جدی ورود پیدا کرده بودیم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی حل شده بود.

 محمد نسخه‌چی رئیس کانون وکلای استان نیز در این جلسه گفت: حاصل اینگونه نشست‌ها و همفکری ها این است که فعالیت‌های کانون وکلا منظم تر شده و می‌شود ازتوان و ظرفیت کانون برای خدمت به دولت و مردم استفاده کرد، از آن رو که اگر جامعه بر مدار قانون باشد جامعه بهتری خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: ما معتقدیم اگر به موضوعات قبل از طرح دعوا رسیدگی شود، جلوی هزینه‌های تحمیلی به دولت و مردم گرفته می‌شود. امیدواریم از آن‌رو که استانداری نهاد قدرتمند دولتی در استان است این تفاهم‌نامه به صورت موثری به مرحله اجرا در بیاید.

 گفتنی است، این  تفاهم‌نامه برای استفاده از وکلای جوان در راستای خدمات وکالتی رایگان و معاضدتی در حوزه زنان و خانواده بین کانون وکلا و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری امضا شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز