خبرگزاری کار ایران

مدیر فرودگاه یاسوج در گفت و گو با ایلنا:

آمادگی برای برقراری پروازها به یاسوج/ درخواست تغییر مسیرهای ورودی و خروجی از ارتفاعات زاگرس

کد خبر : ۶۱۸۰۱۴

مدیر فرودگاه یاسوج از آمادگی کامل این فرودگاه برای برقراری مجدد پروازهای این فرودگاه خبرداد و گفت که پرواز ایرلاین ها در مناطق کمتر توسعه یافته تر و کوهستانی برای شرکت های هواپیمایی سود اقتصادی چندانی ندارد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، به دنبال انتشار برخی مطالب پیرامون تعطیلی فرودگاه یاسوج ، مدیر این فرودگاه در این زمینه واکنش نشان داد.

علی محسنیان در گفت و گو با ایلنا با تکذیب تعطیلی فرودگاه یاسوج ، اظهار داشت: به دنبال سانحه اخیر هوایی، شرکت هواپیمایی آسمان رغبتی برای ادامه پروازها به این فرودگاه نشان نداد و عملاً پروازهای روزانه رفت و برگشت این فرودگاه به تهران لغو شد.

وی افزود: از آنجایی که فعالیت های فرودگاه منحصراً به این مقوله محدود نمی‌شود، در طی این مدت و هم اکنون فرودگاه کاملاً عملیاتی است و به فعالیت کاری خود ادامه می دهد به نحوی که فقط طی دو ماه اسفند 96 و فروردین 97 ، به بیش از 220 پرواز امدادی، نظامی، آموزشی و تفریحی سرویس عملیاتی ارائه کرده و این تنها گوشه ای از فعالیت‌های جاری فرودگاه یاسوج است.

آمادگی برای برقراری پروازها به یاسوج/ درخواست تغییر مسیرهای ورودی و خروجی از ارتفاعات زاگرس

مدیر فرودگاه یاسوج با تأکید بر جایگاه فرودگاه به عنوان یک زیرساخت حیاتی برای حمل و نقل هوایی و نه تمامی آن ، گفت: اگر چه مسئولیت حقوقی ، قانونی و حتی فنی یک فرودگاه برقراری پرواز نیست اما همانگونه که قبلاً نیز بیان شده، مسئولیت اجتماعی ما در قبال سرمایه گذاری دولت در این منطقه و از طرفی نیاز مردم این منطقه به حمل و نقل هوایی، ما را بر این داشته که نقش پر رنگی را در پیگیری برقراری پروازها و مذاکرات با ایرلاین های کشور به ویژه شرکت‌های هواپیمایی که ناوگان هوایی مناسب این منطقه را در اختیار دارند، ایفا کنیم.

محسنیان، پیگیری برای برقراری و استمرار پروازها در مناطق کمتر توسعه یافته که رغبت اقتصادی چندانی برای ایرلاین ها فراهم نمی‌کند را یک امر فرا فرودگاهی دانست و اظهار داشت: بابت برقراری پروازها تا بحال پیگیری ها و جلسات متعددی در تهران با حضور نماینده شهرستان بویراحمد و استاندار داشته ایم و پیگیری‌ها در این خصوص مستمراً ادامه دارد.

وی افزود: یکی از مطالبات اصلی مردم منطقه پس از سانحه سال گذشته، تغییر مسیرهای ورودی و خروجی فرودگاه است به گونه ای که از ارتفاعات زاگرس حتی الامکان دور باشد.

مدیر فرودگاه یاسوج افزود: در دو سه سال گذشته نیز تلاش جهت تغییر این مسیرها انجام اما بدلیل تداخل با مناطق نظامی میسر نشد.

محسنیان گفت: اگرچه این موضوع به تنهایی ضامن ایمنی پرواز در منطقه کوهستانی نیست و آنچه که تضمین کننده ایمنی پرواز بر فراز کوه‌هاست، رعایت دستورالعملهای پروازی است اما این فرودگاه به جهت افزایش اعتماد عمومی مردم به ایمنی پروازها و از طرفی بهبود زمان پرواز و...  مستمرا پیگیر این موضوع است.

وی افزود: این مسئله در جلسه اخیر کمیته فضای کشور مطرح شده و نهادهای ذیربط در حال بررسی و پاسخ مقتضی به این درخواست هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز