خبرگزاری کار ایران

محمدجواد کولیوند:

مدیریت سلیقه‌ای، شهر را بیراهه می‌برد/ در انتخاب شهردار دقت شود تا شهر بدون مشکل اداره شود

کد خبر : ۶۱۷۷۳۸

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا گفت: برای جلوگیری از به‌چالش کشیدن شهردار، لازم است در مرحله انتخاب، به درستی عمل کرد و از دخالت سلایق، جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد کولیوند امروز در مراسم سالروز آغاز فعالیت شورای اسلامی شهر و روستا، اظهار داشت: جایگاه شورای اسلامی شهر و روستا در فضای قانون مشخص است و حوزه تصمیم گیری این نهاد در بسیاری از مسایل خدمات شهری، رفاهی، اجتماعی و ورزشی، مشخص شده است.

وی افزود: شورا نباید شهرداری را مورد چالش قرار دهد چراکه شهرداری در امور اجرایی دخالت مستقیم دارد لذا لازم است شهردار، بدون سلیقه شخصی و به درستی، انتخاب شود که شرایط اداره شهر را دارا باشد. شورا در جایگاه  خود، قدرت زیادی دارد اما در بخش تصمیم‌گیری سیاسی، نباید دخالت کند.

کولیوند با عنوان اینکه یکی از مهمترین چالش های شورا، عدم ارتباط با نظام حاکمیتی است، خاطرنشان کرد: اگر این موضوع مورد توجه شورا نباشد، دستگاه حکومتی از شورا به عنوان نهاد خود رای، یاد می کند و حمایت خود را کم می کند.

نماینده مردم البرز در مجلس، گفت: یکی از مشکلات نمایندگان شورا، نداشتن تخصص مدیریت شهری است و این به دلیل نبود قوانین است که لازم است در مجلس دنبال شود.

کولیوند به شوراها تاکید کرد که ارتباط خود را با سمن های مردم نهاد بیشتر کنند چراکه این موضوع کمتر مورد توجه شورا است.

وی در پایان پیشنهاد کرد: مدیریت شهری نیازمند خلاقیت جدید است و اعضای شورا با توجه به نرخ رشد جمعیت، برنامه ریزی و مدیریت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز