خبرگزاری کار ایران

درپی درخواست معاون رئیس جمهور برای تغییر نام کهگیلویه وبویراحمد صورت گرفت

انتقاد شورای شهر یاسوج از معاون رئیس جمهور/ عوض تغییر نام به فکر محرومیت استان باشید

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۴۸۳

رئیس شورای شهر یاسوج با انتقاد از معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت:معاون رئیس جمهور بجای اینکه به فکر تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد باشد به فکر تخصیص اعتبارات کلان برای رفع مشکلات روستاها و عشایر این استان باشد.

سید هدایت الله اکبری در گفت و گو با ایلنا از یاسوج گفت: آقای رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری هفته گذشته در نشست با استاندار و مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار تغییر نام این استان  به علت تلفظ سخت کهگیلویه وبویر احمد شده است.

وی با بیان اینکه معاون رئیس جمهور به جای این درخواست باید به فکر رفع مشکلات گسترده روستاها و عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد باشد، خاطرنشان کرد: سوال ما از آقای رضوی این است که نام استان کهگیلویه و بویراحمد چه ربطی به محرومیت‌های این استان دارد؟

رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج افزود: اگر  معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری دوست دارد محرومیت های استان کهگیلویه و بویراحمد رفع شود اعتبارات و تسهیلاتی را که همواره وعده تخصیص آنها را داده به این استان پرداخت کند و یا تسهیلات ویژه ای برای روستانشینان و عشایر استان ما تخصیص دهد.

اکبری  در ادامه یادآورشد: آقای رضوی می داند  اگر استان کهگیلویه و بویراحمد امروز لباس محرومیت بر تن آن پوشیده شده  است بخاطر بی توجهی دولتمردان بوده و تا این بی توجهی‌ها ادامه دارد این استان همچنان   عنوان محرومیت را یدک می کشد.

وی گفت: سوال ما از آقای رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری این است که چرا استان کهگیلویه و بویراحمد هم در صحنه هایی چون جنگ و انتخابات اول  است و هم در محرومیت،مشکل در کجاست؟ از آن گذشته  در استان‌های ترک نشین هم اسامی وجود دارد که تلفظ و نوشتن آنها  سخت هست  ولی کسی خواستار تغییر آن نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز