خبرگزاری کار ایران

نجفی:

برنامه اوقات فراغت با  نظر جوانان تدوین شود/پاسخگوی دغدغه جوانان باشیم

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۴۶۰

استاندار البرز گفت: باید از ظرفیت های جوانان در جهت رشد و توسعه استان بهره برداری کرد، جوانان خوش فکر و متخصص باید تصمیم ساز باشند.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که ظهر امروز برگزار شد با بیان اینکه باید جوانان مسئولیت امور مربوط به خود را عهده دار باشند، افزود: جوانان متخصص، شایسته حضور در جلسات و شرکت در تصمیم سازی هستند.

وی با اشاره به اینکه دولت کارنامه خوبی در بخش جوانان دارد، ادامه داد: این امر در حوزه‌های مختلف ستاد تسهیل، تسهیلات، مسکن و سایر امور بوده، بر این اساس ضرورت دارد اقدامات محقق شده اطلاع رسانی شود.

نجفی برنامه‌ریزی صحیح برای اوقات فراغت جوانان را از اهم امور فرمانداران در ستادهای شهرستانی دانست و گفت: گاهی به‌دلیل عدم توجه کافی به سلایق و نظرات جوانان، اقداماتی صورت می‌گیرد که باب طبع جوانان نیست از این رو جوان باید در روند تصمیم گیری در حوزه خود دخیل باشد.

استاندار البرز افزود: جوان حساس، باهوش، فهیم و گاهی زودرنج است بنابراین باید در مباحث مربوطه با دقت و احتیاط ویژه ای عمل کرد.

وی اضافه کرد: جوانان همواره دنبال راهی برای موثر بودن هستند و این امر را می‌توان در اقدامات داوطلبانه امدادی و خدماتی به وضوح مشاهده کرد چراکه بدون هیچ‌گونه چشمداشتی با تمام وجود پای کار هستند.

نجفی با اشاره به اینکه مسئولان در حوزه‌های مختلف ورزشی، اجتماعی و بخصوص مسائلی که به‌طور مستقیم مربوط به جوانان است باید ابتکار عمل داشته باشند، گفت: ضرورت دارد ایده های نو در این بخش ها به وزارت ورزش و جوانان اعلام شود.

وی افزود: سال‌های اخیر علی‌رغم اقدامات صورت گرفته که منجر به ارتقای سرانه‌های مطالعه شده، در این بخش همچنان با ضعف مواجه هستیم از این رو باید در محیط های عمومی و کتابخانه ها باید شرایطی فراهم شود که فاصله مردم با کتاب و کتابخوانی کاهش یابد.

استاندار البرز با بیان اینکه باید تمامی هفته ها متعلق به جوانان باشد، خاطرنشان کرد: روزها و هفته ها که به نام های مختلف نامگذاری می شوند، فرصتی برای برنامه ریزی محسوب می شوند.

وی با اشاره به اینکه البرز، طی 6 ماه دوم سال 96 موفق ترین استان کشور در اشتغال بود گفت: ایجاد بسترهای اشتغال پایدار به خصوص برای جوانان، مهمترین برنامه ما در استان است و به هیچ عنوان در مقابل تعدیل ها بی تفاوت نخواهیم بود هر چند که طبق آمارهای کشوری جذب نیروی کار به مراتب بالاتر از تعدیل‌ها بوده است.

نجفی افزود: باید جوانان را از امور مختلفی که در کشور اجرایی می شود مطلع کرد به‌طور مثال یکی از دغدغه های آنها در خصوص ساماندهی امور اجتماعی است که دولت در این بخش حساسیت ویژه ای دارد و در شیرخوارگاه ها و مراکز نگهداری از افراد آسیب دیده برای هر نفر حداقل 600 هزار تومان هزینه می کند.

وی حضور جوانان را در تمامی جلسات استان ضروری دانست و بیان کرد: جوانان متخصص و خوش فکر، تصمیم ساز هستند و می‌توان با ایده ها و ابتکارات آنها تصمیمات بزرگی را اتخاذ کرد چراکه آنها با نیتی پاک و روحی بدون آلایش، صادقانه در حال پیشرفت و توسعه کشور هستند.

نجفی گفت: در حوزه جوانان برای تحقق شعارها باید بیشتر دقت کنیم و در این بخش پیشرو باشیم.

وی افزود: تمامی امور ما به توسعه مربوط می شود از این رو باید جوانان در توسعه حضور فعال داشته باشند، در نشست های تخصصی باید شرایطی فراهم شود که جوانان صاحب نظر باشند.

استاندار البرز ادامه داد: هدف ما از برگزاری جلسات اتخاذ تصمیمات مهم و اساسی برای بهبود شرایط و پیشرفت و توسعه است که باید دستگاه‌های بخش های مختلف اهمیت این امر را درک کرده و برنامه های کاربردی ارائه دهند.

وی با بیان اینکه به پویایی، تاثیرگذاری و اهمیت حضور جوانان باور داریم گفت: بر این اساس با انتخاب فرمانداران جوان و خوش فکر این امر را در شهرستان‌ها نیز عملیاتی کرده‌ایم، اکنون میانگین سنی فرمانداران در البرز 8 سال کاهش یافت.

نجفی افزود: ما همواره به حضور خیرین و سمن های فعال در این بخش نیازمندیم بنابراین باید با احترام ویژه ای دست یاری آنها را به گرمی بفشاریم، در این رابطه گلریزان برای آزادی زندانیان با مساعدت این افراد محقق می شود که باید از این ظرفیت ارزشمند بهره برد.

وی با اشاره به لزوم برگزاری جشنواره نشاط و امید با کیفیت و کمیت هر چه بیشتر و بهتر اضافه کرد: ایجاد بسترهای شادابی و نشاط برای اقشار مختلف مردم باید همیشگی باشد که البته به طور قطع حفظ شئونات اجتماعی نیز در این خصوص بسیار حائز اهمیت است.

استاندار البرز با تاکید بر ضرورت برگزاری کرسی های آزاداندیشی در استان گفت: این امر در دولت یازدهم بخوبی اجرایی شد که انتظار می رود با روند بهتری نیز پیگیری شود.

وی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست همواره مورد تاکید است گفت: همواره سمن ها و بخصوص جوانان، به صورت داوطلبانه در محیط های آلوده ای که حتی مسئولین به سختی در آنجا حضور پیدا می کنند، حاضر شده و به پاکسازی طبیعت می پردازند بنابراین باید این مسئولیت پذیری را ارج نهاد و فضا را برای ارتقا فرهنگ پاکداشت طبیعت فراهم کرد.

استاندار البرز افزود: فرهنگ حفاظت از محیط زیست باید در تک تک مردم نهادینه شود و این امر با حضور فعال جوانان و سمن های مرتبط محقق خواهد شد چراکه طبیعتی آلوده برای استانی با قدمت 9 ساله البرز زیبنده نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز