خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان:

پیشنهاد سرمایه‌گذاران فرانسوی، خارج از تشریفات اداری بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۳۱۸

شهردار اصفهان گفت: مدیریت شهری اصفهان آمادگی دارد هر پیشنهاد سرمایه‌گذاری از سوی کشور فرانسه را خارج از تشریفات اداری و با سرعت زیاد مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، قدرت‌الله نوروزی در جلسه با رییس و اعضای انجمن کارفرمایان کشور فرانسه(MEDEF) با اشاره به این که اصطلاح کارآفرینی نخستین بار در کشور فرانسه توسط دانشمندی به نام "ریچارد کانتیلون" مطرح و به فرهنگ بشری، علوم اقتصاد، مدیریت و سیاست تقدیم شد، اذعان داشت: امروزه واژه کارآفرینی به همه محافل علمی، اقتصادی و سیاسی جهان رسوخ پیدا کرده و اکثر دولتمردان، سیاستگذاران و مدیران بخش عمومی از اهمیت کارآفرینی آگاهی یافته‌اند. 

کارآفرینان، تمدن ساز هستند 

شهردار اصفهان با بیان این که جهان، بخش بزرگی از دانش خود نسبت به کارآفرینان را مدیون کشور بزرگ و تمدن ساز فرانسه است، اظهار داشت: کارآفرینان سازندگان تمدن هستند و از طریق آنان می توان به توسعه روابط اقتصادی و گردشگری پرداخت. 

وی با تأکید بر توسعه ارتباطات میان گردشگران، کارآفرینان و سرمایه گذاران فرانسوی با شهر تاریخی اصفهان اذعان داشت: اصفهان دارای تعداد بسیار زیادی از آثار تاریخی است. حفظ، نگهداری و بهره برداری از این آثار به عنوان امانت فرهنگی نیاکان بر عهده ماست؛ به همین دلیل احساس مسوولیت و علاقه زیادی در خصوص سرمایه گذاری در این زمینه از سوی شهرداری اصفهان وجود دارد. همچنین توسعه انرژی های پاک و استفاده از انرژی های نو مانند انرژی خورشیدی موضوعی است که مورد نیاز شهر اصفهان است و تمایل داریم زمین های وسیعی که بیشترین میزان انرژی خورشیدی را دریافت می کنند، برای سرمایه گذاری در اختیار کار آفرینان فرانسوی قرار دهیم.  

وی با بیان این مطلب که سرمایه گذاری ها در راستای حفظ محیط زیست، سیاره زمین و حفظ گنجینه های فرهنگی و میراث تاریخی و فارغ از ملاحظات سیاسی است، تصریح کرد: شهرداری اصفهان در خصوص نوسازی صنایع قدیمی، نیروگاه ها و ناوگان های حمل و نقل در شهر اصفهان و حومه آن به طور جدی دغدغه دارد و خود را مسوول هوای این شهر تاریخی می داند تا هم شهروندان و هم گردشگران از محیط زیست بهتری برخوردار شده و هم آثار تاریخی ما برای نسل های آینده بهتر محافظت شود. 

شهردار اصفهان بر لزوم زمینه سازی همکاری های بین المللی به ویژه در زمینه بازیافت پساب های صنعتی و شهری و احداث شبکه های آبیاری برای کاشت و نگهداری از درختان سازگار با اقلیم اصفهان تأکید و بیان کرد: امیدواریم همکاری گسترده و سودآوری با سرمایه گذاران و کارآفرینان برجسته فرانسوی آغاز شود. 

وی افزود: مدیریت شهری اصفهان آمادگی دارد هر پیشنهاد سرمایه گذاری در زمینه احداث، نگهداری و بهره‌برداری از هتل‌ها، رستوران های ویژه غذای ملل و مواردی از این قبیل را خارج از تشریفات اداری و با سرعت زیاد مورد بررسی قرار دهد و هر نوع همکاری لازم را در چارچوب قوانین حاکم انجام دهد. 

نوروزی اظهار امیدواری کرد: به زودی اصفهان میزبان کارآفرینان فرانسوی باشد و توافقنامه هایی در این خصوص منعقد شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز