خبرگزاری کار ایران

محمدحسین شاه‌کوهی عنوان کرد:

مواد مخدر چهارمین عامل مرگ و میر در ایران است/مرگ روزانه 10 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۱۰۸

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با بیان اینکه مواد مخدر چهارمین عامل مرگ و میر در ایران است، گفت: مواد مخدر چهارمین رتبه کسب درآمد غیر قانونی بالا را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایلنا از انزلی، محمدحسین شاه‌کوهی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با ارائه آمار سطح زیر کشت خشخاش در جهان به هجمه گسترده سوداگران مرگ اشاره کرد و گفت: مواد مخدر چهارمین بحران جهانی است و همه دنیا را تهدید می کند. همچنین چهارمین عامل مرگ و میر در ایران است که روزانه 10 نفر را به کام مرگ می کشاند و همچنین چهارمین رتبه کسب درآمد غیر قانونی بالا را به خود اختصاص داده و این نشان از آن دارد که سوداگران مرگ جز به ثروت اندوزی به چیز دیگری نمی اندیشند.

وی افزود: دولت تدبیر و امید در ابتدای کار خود بحث اجتماعی مبارزه با مواد مخدر را در دستور کار خود قرار داد زیرا برای مقابله با این بلای خانمانسوز چاره ای جز آگاهی بخشی و پیشگیری نیست تا بتوان کاهش تقاضا را بوجود آورد و در این مسیر وجود تشکل های مردم نهاد بهترین فرصت برای دست یابی به این هدف است .

شاه‌کوهی با اشاره به لزوم اقدامات آموزشی و فرهنگی افزود: استفاده از معلمان متعهد و با نفوذ در مراکز آموزشی برای ارتقای سطح دانش و توانمندسازی دانش‌آموزان از برنامه‌هایی است که در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته و تاکنون 186 هزار جلد کتاب آموزشی در مقابله با اعتیاد در سه مقطع تحصیلی به چاپ رسیده است تا در آگاهی بخشی دانش آموزان با خطرات مواد مخدر ، استفاده شود .

وی مهارت فرزند پروری در جامعه در مهد خانواده را از ضروریات عنوان نمود و افزود : امروز دشمن مواد مخدر را سلاحی برای مبارزه با نظام جمهوری اسلامی قرار داده و جامعه دانش آموزی مهمترین هدف دشمنان است که باید آن را از این خطر دور نگه داریم .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز