خبرگزاری کار ایران

اسفندیارنژاد، خبر داد:

روزانه 5 تا 6 تصادف؛ حاصل آسفالت جدید جاده چالوس/اداره راه و شهرسازی پاسخگو باشد

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۰۷۳

بخشدار آسارا با توجه به زیرساخت و پتانسیل‌های موجود خواستار اعتبار و توجه فرماندار ویژه شهرستان کرج شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ولی الله اسفندیارنژاد، امروز در کمیته برنامه ریزی شهرستان کرج که با حضور سیروس شفقی برگزار شد، اظهار داشت: بخشی از جاده کرج-چالوس با اعتبارات راه و شهرسازی، روکش آسفالت شده است ولی کیفیت آن از نظر اصولی و فنی، مناسب نیست و با توجه به پلیمری و الیافی بودن آن، باعث بروز تصادفات متعدد و کشته و زخمی شدن تعدادی از مسافران شده است.

وی افزود: به گواه جمعیت هلال احمر و اورژانس استان البرز، روزانه شاهد 5 تا 6 مورد تصادف جاده‌ای در این قسمت هستیم و مدیران راه و شهرسازی باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.

اسفندیارنژاد در ادامه خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود برای آسفالت مابقی جاده، تخصیص اعتبار نشود چراکه حداقل تردد از آن قسمت جاده چالوس، ایمن است. 

بخشدار آسارا در ادامه از اعتبار ناچیز دستگاه‌های اجرایی مسیر کرج-چالوس، گلایه کرد و گفت: اداراتی همچون جهاد کشاورزی، حفاظت محیط زیست، راهداری، منابع طبیعی و منابع آب بخش آسارا به مقدار لازم تخصیص اعتبار نداشتند. 

وی افزود: حتی حدود یک ماه پیش، برای تخریب ساخت و ساز غیر مجاز، بودجه کافی وجود نداشت لذا درخواست نگاه ویژه داریم تا حداقل نیازها برآورده شود. 

اسفندیارنژاد گفت: در بحث احیای باغات کشاورزی، آبفای روستایی توانست اعتبارات خوبی جذب کند و در آب شرب روستایی، مردم امیدوار شدند.

وی با اشاره به مشکلات جمع آوری پسماند و زباله در بخش آسارا، اظهار داشت: بر اساس مدیریت قانون پسماند، جمع آوری پسماند در خارج از شهر و روستا بر عهده بخشداری است و با توجه به مصوبه شورای عالی امنیت، اعتبارات ملی به وزارت نیرو تخصیص یافته و امور منابع آب که زیر مجموعه وزارت نیرو است طی 3 سال اخیر، هیچ اعتباری در خصوص پسماند، کمک نکردند.

بخشدار آسارا توضیح داد: در سال بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه می کنیم و با 42 دستگاه نیسان، 5 دستگاه خودرو مکانیزه مستهلک، 42 کارگر ثابت و 12 کارگر سیار در طول جاده، تا کنون هیچ اعتباری در این زمینه دریافت نکردیم. 

وی در پایان با اشاره به حساسیت محیط زیستی جاده چالوس، گفت: تردد همیشگی مسافران، روزانه بالغ بر 50 تن زباله تولید می کند و جمع آوری و حفظ محیط زیست نیازمند تخصیص اعتباری است که بتوان بدهی موجود را جبران کرد.

 در ادامه این جلسه، فرماندار ویژه کرج در ارتباط با کیفیت آسفالت بخشی از جاده چالوس، دستور داد بررسی مجدد روی این قضیه صورت پذیرد و گزارش مکتوب ارائه شود و با تشکیل تیم کارشناسی، مشخص گردد آسفالت اشکال فنی دارد یا بدون اشکال است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز