خبرگزاری کار ایران

در مراسم روز درختکاری اصفهان عنوان شد؛

"اندیشه سبز" را با کمک به محیط زیست حاکم کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۲۴۲

شهردار اصفهان در مراسم روز درختکاری گفت : درصدد هستیم ضمن توسعه فضای سبز و درختکاری به گونه‌ای عمل کنیم که از آب کمتری استفاده شود تا بتوانیم علاوه بر ایجاد فضای سبز، حافظ خوبی برای درختانی باشیم که سال‌ها عمر کردند و به عنوان هویت شهر شناخته شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم روز درختکاری در اصفهان صبح امروز با حضور شهردار ، معاونان شهرداری ، اعضای شورای شهر و مدیران عامل سازمان‌های شهرداری اصفهان در پارک کوهستانی اشراق (کوه نخدی) برگزار شد.

در این مراسم قدرت‌الله نوروزی شهردار اصفهان پس از کاشت یک نهال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکید مدیریت شهری بر این است که با توجه به وضعیت خشکسالی حاکم در منطقه شرق و اقلیم شهر از گونه‌های گیاهی مقاوم در برابر کم آبی و درختانی با نیاز آبی کم استفاده کنیم.

وی ادامه داد: درصدد هستیم ضمن توسعه فضای سبز و درختکاری به گونه‌ای عمل کنیم که از آب کمتری استفاده شود تا بتوانیم علاوه بر توسعه، حافظ خوبی برای درختانی باشیم که سال‌ها عمر کردند و به عنوان هویت شهر شناخته شدند.

شهردار اصفهان با اشاره به چاره اندیشی‌ها برای تامین منابع آبی مورد نیاز فضای سبز اظهار کرد: در این راستا دو گام اساسی باید برداشته شود، یکی مدیریت بهینه در مصرف منابع آبی و دوم اینکه به میزان نیاز از پساب‌ها و راهکارهای در دست بررسی استفاده کنیم تا مشکل کم آبی تا حدودی کمرنگ شود.

 حیدر قاسمی معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان نیز در این مراسم اظهار داشت : با توجه به ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در ارتفاعات کوه نخودی وجود دارد، می‌توان  "اندیشه سبز" را با هدف کمک به محیط زیست حاکم کنیم.

وی افزود: حال اگر این مهم با اندیشه سبز تحقق یابد، سبب حضور گردشگران در کوه نخودی خواهد شد که امیدواریم این اتفاقات موثر، استمرار داشته باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: امروز اگر به سبزینگی روح، اندیشه و طبیعت نپردازیم، بی شک دچار مشکلاتی خواهیم شد، بنابراین باید سبز اندیش و سبزنگر بود.

وی با بیان اینکه خشکسالی‌های اخیر نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است، ابراز امیدواری کرد: در مدت باقی مانده تا اتمام سال آبی، شاهد بارش‌هایی در شهر اصفهان باشیم.

قاسمی با تاکید بر همکاری و مشارکت مردم گفت: لازم است در حوزه فضای سبز برای تلطیف فضای شهری همه همکاری کنند تا در سال آبی کم باران با مدیریت و تدبیر لازم از بحران پیش رو عبور کنیم و بتوانیم فضای سبزی که تنها امید نفس کشیدن شهروندان است را توسعه دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز