خبرگزاری کار ایران

در دیدار نماینده مجلس با دبیر حزب وحدت و همکاری ملی کرمانشاه عنوان شد؛

تعطیلی 80 درصد کارگاه‌ها و کارخانه‌های کرمانشاه /کولبران ؛تنها سهم کرمانشاه از بازارچه‌های مرزی / چند دستگی مدیران یکی از مشکلات استان

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۶۷۲

بیش از 80 درصد کارگاهها و کارخانه‌های استان کرمانشاه یا تعطیل شده‌اند، یا در شرف تعطیلی هستند و یا به انبار کالا تبدیل شده‌اند این موضوع برای کلانشهر کرمانشاه مایه سرافکندگی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود پیرنداخ، دبیر حزب وحدت و همکاری ملی کرمانشاه با احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار، دبیر حزب وحدت و همکاری ملی کرمانشاه با اشاره و اذعان به وضعیت وخیم بیکاری در استان کرمانشاه و همچنین دیگر استان‌های همجوار اظهار داشت: همان‌گونه که در شریعت مقدس اسلام هم آمده است، بیکاری ریشه بسیاری از مفاسد اجتماعی در جامعه است، لذا ضرورت دولت باید اشتغال پایدار باشد.

مسعود پیرنداخ در ادامه افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر کرمانشاه در رتبه بیکاری همیشه مقام های اول و دوم را در اختیار داشته است، این در حالی است که موقعیت اقتصادی این استان نسبت به دیگر نقاط کشور بسیار مناسب و ویژه است، ولی ما هرگز نتوانسته‌ایم از آن بهره ای ببریم.

دبیر حزب وحدت و همکاری ملی کرمانشاه با اشاره به اینکه نباید تمام مشکلات بیکاری را معطوف به کم کاری دولت دانست، گفت: متاسفانه روحیه کارآفرینی در مردم کرمانشاه بسیار ضعیف است و تحصیل‌کردگان مراکز آموزش عالی بعد از فارغ التحصیلی به جای ایجاد مراکز تولید و کارآفرینی به دنبال پست‌های دولتی و اداری هستند که این خود معضلی بزرگ در بحث فرهنگ است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر چند دستگی در بین مدیران استانی، سازمان‌ها، ضعف مدیریت‌ها؛ عدم همکاری مسئولان با سرمایه‌گذاران و کارآفرینان و ده‌ها مشکل از این دست، چنین وضعیتی از نظر اشتغال برای استان کرمانشاه رقم زده است.

دبیر حزب وحدت و همکاری ملی کرمانشاه گفت: اگر می‌خواهیم از موقعیت خاص و سوق الجیشی کرمانشاه در حوزه اشتغال و اقتصادی استفاده و بهره ببریم باید از چند دستگی و چند تفکری در تصمیمات این‌چنینی به شدت پرهیز کنیم.

این فعال سیاسی ادامه داد: متاسفانه بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه تنها به محل عبور کالاهای تولیدی دیگر استان‌های کشور همانند خراسان، اصفهان و... شده است و تنها سهم مردم کرمانشاه از این بازارچه‌های مرزی، کارگران و کوله‌بران آن هستند.

وی با انتقاد از وضعیت کنونی کرمانشاه در بحث اشتغال و اقتصاد گفت: بی‌شک اگر وضعیت همین گونه پیش برود استان کرمانشاه نه تنها برای همیشه رتبه دار اول بیکاری در کشور خواهد شد، بلکه باید شاهد ناهنجاری‌های بیشتر و متنوع‌تری در این خطه از ایران باشیم.

دبیر حزب وحدت و همکاری ملی کرمانشاه، اعتیاد، طلاق و... را معلول بیکاری دانست و گفت: چرا مسئولان مربوطه به صورت شفاف مسایل اقتصادی و مشکلات سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه را برای مردم و جامعه بازگو نمی‌کنند، اکنون بیش از 80 درصد از کارگاه‌ها و کارخانه‌های استان کرمانشاه یا تعطیل شده‌اند، یا در شرف تعطیلی هستند یا به انبار کالا تبدیل شده‌اند که این برای کلانشهری مثل کرمانشاه مایه سرافکندگی است.

پیرنداخ در ادامه با تاکید بر اینکه نمایندگان استان کرمانشاه باید پیش از هر کار دیگری مسایل اشتغال و بیکاری را در اولویت امور قرار دهند و به جای تغییر مدیران و دور شدن از مسایل و مشکلات اساسی و بی‌شمار این خطه، تمام همت خود را برای رسیدن کرمانشاه به جایگاه واقعی خود به کار ببندد.
وی در پایان سخنان خود گفت: باید زمینه جدب سرمایه‌گذاران را به این استان جذب کنیم و برای تحقق این امر از یک سو نیازمند زیرساخت‌های لازم هستیم  و نیز اینکه باید از کارشناسان مجرب اقتصادی استفاده کنیم.

در ادامه این دیدار، احمد صفری؛ رئیس مجمع نمایندگان کرمانشاه نیز گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه های دولت و نمایندگان مجلس برای کاهش نرخ بیکاری در استان ارائه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز