خبرگزاری کار ایران

پرویز صفری خبر داد:

کلیات طرح جامع وکالت توسط مجلس رد شده است

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۸۶۴

رئیس کانون وکلای آذربایجان غربی گفت: مسئولان در پذیرش بی‌حساب و کتاب دانشجو در رشته حقوق یک بازنگری جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرویز صفری در نشست‌خبری با اعلام این خبر گفت: طبق توافق به‌عمل آمده به‌زودی وکلا از درب اختصاصی و بدون بازرسی بدنی می‌توانند وارد دادگاه‌ها شوند.

رئیس کانون وکلا با اشاره به فعالیت بیش یک‌هزار وکیل در آذربایجان‌غربی و تعداد زیاد فارغ التحصیلان رشته حقوق و ظرفیت محدود برای صدور پروانه وکالت تصریح کرد: مسئولان در پذیرش بی حساب و کتاب دانشجو در رشته حقوق باید یک بازنگری جدی انجام دهند.

رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی گفت: پس از اعلام نتایج آزمون وکالت با توجه به افزایش دامنه شمول ایثارگری، کمپینی تشکیل شد و خواستار افزایش سهمیه اعلامی بودند که این ادعا غیرقانونی بوده و کانون وکلا با قدرت مقابل آن ایستادگی کرد.

وی با ابراز اینکه کانون وکلا تعامل نزدیکی با دادگستری دارد گفت: روزگاری تمامی مراجعان به دادگستری باید بازرسی می‌شدنداما با تعامل بادادگستری،بازرسی بدنی و بازرسی کیف وکلا را حذف کردیم و خوشبختانه هیچ تخلفی از سوی وکلا صورت نگرفته و علاوه بر آن مصوبه‌ای تصویب شده و قرار است وکلا با دارا بودن کارت الکترونیکی، مجوز ورود تمامی وسایل الکترونیکی خود به دادگاه‌ها را داشته باشند.

صفری اظهار داشت: کلیات طرح جامع وکالت توسط مجلس رد شده و اکنون هیچ طرح ولایحه مطرحی مربوط به کانون وکلا در مجلس وجود ندارد. در آذربایجان‌غربی خوشبختانه نمایندگان شهرستان ارومیه تعامل تنگاتنگی با کانون وکلای استان دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز