خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

معضل بحران آب‌های سطحی در فصول بارندگی در شهر بناب

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۵۴۷

عضو شورای اسلامی شهر بناب گفت: 12 منطقه شهر بناب با بحران گرفتگی آب‌های سطحی در فصول بارندگی مواجه است.

محمدباقر ولایی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: مهار آب‌های سطحی جز وظایف شهرداری و از چالش‌های مهم  شورا و معضلات بناب بوده و با افزایش بارندگی‌ها، آب گرفتگی‌ها در سطح شهر تشدید می‌شود و در چنین شرایطی، مسیر تردد و عبور و مرور مردم در اغلب نقاط شهر با دشواری همراه است.
 
 ولایی بر وظیفه مهم خدمت رسانی شهرداری در رفع این گونه معضلات افزود: مشکلاتی نظیر عدم وجود کد مناسب و شیب لازم جهت هدایت آب‌های سطحی و تخریب نهرهای سنتی از مهمترین عوامل گرفتگی معابر و نارضایتی مردم در فصول بارندگی است.
 
ولایی با اشاره به اینکه بحران تجمع آب‌های سطحی در 12 منطقه بزرگ شهری بسیار جدی است گفت:  طرح مطالعاتی دفع آب‌های سطحی  از سال گذشته شروع شده است اما بدلیل کمبود اعتبارات، مطالعات طرح در 6 نقطه به پایان رسیده است و سال اینده آینده تکمیل خواهد شد.
 
وی با انتقاد از تخریب نهرهای قدیمی اظهار داشت: نهرهای قدیمی نقش اصلی در جمع آوری آب های سطحی داشتند و متاسفانه با تخریب یا پر کردن این نهرها روز به روز مشکل آب‌های سطحی نمایان تر می شود و ساخت وساز بدون پروانه اطراف این نهرها مزید علت شده است.
 
وی عنوان کرد: امسال برآورد درآمد 510 میلیارد ریالی شهرداری بناب محقق نشده است و بدلیل رکود اقتصادی، کمبود درآمد و نبود نقدینگی مردم حدود  240 میلیارد ریال یعنی نصف درآمد پیش‌بینی شده شهرداری محقق شده است.
 
وی افزود: یکی از امیدواری‌های مدیریت شهری در خصوص هدایت آب‌های سطحی با تحقق و عملیاتی کردن طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی با اولویت نقاطی نظیر ورودی زاوشت، محله باقرآباد و امتداد خیابان  چمران با تحقق بودجه سال 97 شروع خواهد شد.
  
طبق این گزارش، در فصول بارش رحمت الهی با وجود رضایت مردم از نزولات آسمانی، تجمع آب‌های سطحی معضلاتی برای تردد مردم شهرستان بوجود می‌آورد و عبور و مرور حتی برای خودروها نیز غیرممکن می‌شود و گرفتگی معابر و گزارش مردم از وضعیت ترافیک شهر به اوج خود می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز