خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی:

جمعیت تحت پوشش گازرسانی آذربایجان‌شرقی 20 درصد بیشتر از متوسط کشوری است

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۷۷۹

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: متوسط گازرسانی کشوری 73 درصد است که اکنون این استان 93 درصد از جمعیت روستایی را تحت پوشش گاز رسانی قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "رضا رهنمای توحیدی" بعد از ظهر امروز در آئین افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی 213 طرح و پروژه شرکت گاز آذربایجان شرقی با اعتباری بالغ بر 738 میلیارد ریال در دهه فجر اشاره کرد و اظهار کرد: افتتاح و بهره برداری از گازرسانی به 89 روستای استان با تحت پوشش قرار دادن چهار هزار و 613 خانوار با اعتباری بالغ بر 276 میلیارد ریال از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

وی به برنامه های در دست اقدام و پروژه های فعال در سطح استان اشاره کرد و گفت: 141 پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و 872 میلیارد ریال شامل 102 پروژه گازرسانی به شهرها و روستاها؛ 32 پروژه عمرانی و ساختمانی؛ 6 پروژه گازرسانی به صنایع و محورهای صنعتی؛ پروژه خطوط انتقال و تغذیه؛ تکمیل خط انتقال دوم ورزقان/اهر، منشعب از خط ارمنستان به منظور افزایش روزانه چهار میلیون مترمکعب در ظرفیت مصرف استان و ... از جمله برنامه های در دست اقدام هستند.

وی افزود: پروژه مانیتورینگ 25 ایستگاه C.G.S با ظرفیت 20 درصدگاز ورودی استان با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال و همچنین ساختمان اداری و پست امداد خمارلو با اعتباری بالغ بر 5/15 میلیارد ریال در دهه فجر سال 96 به بهره برداری خواهند رسید.

توحیدی اذعان کرد: همزمان با دهه فجر آغاز عملیات اجرایی  گازرسانی به 121 روستای استان با پنج هزار و 687 خانوار و پیش بینی اعتباری بالغ بر 341 میلیارد ریال و همچنین فاز اول نزدیک رسانی شبکه توزیع گاز و خط تغذیه صنایع سطح استان با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد ریال انجام خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: با آغاز طرح گازرسانی به صنایع آذربایجان شرقی، نزدیک به 653 صنعت کوچک، متوسط و بزرگ در طرح نزدیک رسانی مورد توجه بوده که از این تعداد صنایع فقط 153 نزدیک رسانی با اعتبارات استانی انجام گرفته است و بقیه منتظر اعتبارات فاینانس هستند.

وی ادامه داد: اقساط فاینانس اغلب از محل صرفه جویی در مصرف و صادرات آن تامین می شود و امید دارم تا این طرح تا پایان سال 97 به بهره برداری برسد

توحیدی تصریح کرد: با افتتاح های گاز رسانی امروز در طول دهه فجر و دولت تدبیر و امید، هزار و 861 روستا از نعمت گاز برخوردار بوده و همچنین 93 درصد از جمعیت روستاهای آذربایجان شرقی تحت پوشش شبکه انتقال گاز قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: از ارمنستان تا اهر خط انشعاب در دست احداث است که با این خط جدید می توان گاز نیروگاه هریس و گاز پتروشیمی ورزقان را تامین کرد.

وی با بیان اینکه جمعیت تحت پوشش گازرسانی آذربایجان شرقی 20 درصد بیش تر از متوسط کشوری است، اشاره کرد و گفت:  متوسط گازرسانی کشوری 73 درصد است که اکنون این استان 93 درصد از جمعیت روستایی را تحت پوشش گاز رسانی قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت ورودی ایستگاه های گاز شهری دوبرار شده است، خاطرنشان کرد و گفت: امید آن است با اجرایی نمودن برنامه های هدف گذاری شده و پروژه های در دست اقدام، سطح خانوار تحت پوشش استان 99 درصد افزایش یابد.


انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز