خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان‌شرقی :

مدیرانی که حال کار کردن ندارند استعفا دهند/ گزینه اول فرمانداری تبریز منتفی شد

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۴۰۸

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه لازمه اشتغال جوانان جذب سرمایه گذار است،افزود: استان ماپتانسیل خوبی در حوزه دانش بنیان دارداما برای بهره برداری از تخصص و دانش علمی نیاز به سرمایه است که در حوزه کسب و کار‌های کوچک تحت عنوان استارتاپ‌ها گام هایی در خصوص اشتغال جوانان برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، استاندار آذربایجان‌شرقی در اولین نشست خبری خود در دولت دوازدهم  با اشاره به سند تدبیر و توسعه استان افزود: طبق بررسی‌های انجام شده 12 هسته کلیدی شناسایی شده  و توان خود را متمرکز جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای اجرای پروژه ها کرده‌ایم.

مجید خدابخش ضمن اشاره به اینکه در 4 ماهه گذشته بیشترین زمان را صرف بازدید از پروژه‌های عمرانی و واحد‌های اقتصادی کرده است از مشکل اساسی صنعت استان خبر داد.

وی اظهار داشت: مشکل اساسی صنعتی‌ترین استان کشور فرسوده بودن ماشین آلات صنعتی آن است  و عدم بکارگیری و تطبیق با تکنولوژی های نوین در استان توان رقابتی را در بازار های بین المللی کاهش داده است و در راستای این معضل و توسعه صنعت استان طرح های تشویقی بایستی اعمال شود.

خدابخش در تشریح برنامه‌های دولت در استان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از ایجاد دفتر پیگیری های  ویژه پروژه‌های پیشران استان خبر داد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه به مشکلات پروژه قطار شهری تبریز اشاره کرد و گفت: پروژه قطار شهری تبریز از سال 1380 شروع شده  ولی به دلیل عدم مدیریت و کنترل پروژه مجددا پس از وقفه چندین ساله خط 2 قطار شهری با مبلغ 2200 میلیارد تومان با پیمانکار توافق شده و بایستی تا بهمن ماه سال 1400 مورد بهره برداری قرار گیرد.

مجید خدابخش در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا در خصوص بهره‌گیری از جوانان در بخش‌های مختلف مدیریتی استان اظهار داشت:لازمه بکارگیری و جوانگرایی طبق قانون برگزاری آزمون استخدامی است  اما در حوزه هایی مختلف به عنوان دستیار،مشاور و.. از دانش و تخصص جوانان بایستی بهره گرفت.

خدابخش در خصوص تأخیر ایجاد شده در روند انتخاب فرماندار تبریز، گفت: تبریز تا 10 دی فرماندار داشت و برخی اخبار منتشر شده مبنی بر این‌که «تبریز ماه هاست فرماندار ندارد» اشتباه است، گزینه اول ما برای فرمانداری تبریز منتفی شده که گزینه‌ دیگری را به وزارت کشور معرفی کرده‌ایم.

وی در خصوص حل مشکلات خانواده‌های داغدار حادثه‌ «قطار تبریز – مشهد»، اظهار کرد: مکاتباتی را در این انجام داده ایم  و موضوع را پیگیری کرده‌ایم که روال اداری رسیدگی به این پرونده همچنان ادامه دارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در خصوص احیای دریاچه ارومیه نیز با اشاره به اینکه پروژه  احیای دریاچه ارومیه،پروژه  ملی با 27 بند است افزود: انتقال آب از رودخانه زاب کردستان به دریاچه ارومیه، استفاده از فاینانس خارجی 2000 میلیارد دلاری و تغییر الگوی کاشت از جمله اقدامات صورت گرفته  است.

وی در خصوص تبریز 2018 نیز با تاکید بر اینکه شناساندن ظرفیت های گردشگری،فرهنگی و تاریخی از اهداف این رویداد است از تقدیم لایحه بودجه 10 میلیارد تومانی به مجلس خبر داد.

مجید خدابخش در ادامه، آلودگی هوا را یکی از مشکلات اصلی تبریز اعلام کرد و گفت: تبریز بعد از تهران دومین شهری است که طرح LEZ را به‌رغم فشارها اجرا کرد و اجرای پروژه‌های زیست محیطی برای کاهش آلودگی پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه، برنامه‌ریزی برای توزیع سوخت یورو ۵، توسعه‌ فضای سبز، تکمیل خط یک مترو و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی با خرید ۳۰۰ دستگاه اتوبوس برنامه‌  مدیریت استان برای کاهش آلودگی هوای تبریز است.

در پایان خدابخش با تاکید بر اینکه همگی مدیران بایستی در فضای مجازی حضور داشته باشند خاطر نشان شد:مدیرانی که حال کردن ندارند بهتر است استعفا دهند . اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در جامعه امروزی از اهمیت بسزایی برخوردار است و مدیران استانی بایستی با صداقت حقایق را به مردم انتقال دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز