خبرگزاری کار ایران

یوسف عباسپور خبر داد:

قرارگرفتن نام دانشگاه محقق اردبیلی در بین موثرترین دانشگاه‌‌های جهان

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۱۳۰

مدیر امور پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی از قرار گرفتن نام دانشگاه محقق اردبیلی در بین موثرترین دانشگاه‌های جهان براساس آخرین رتبه‌بندی پایگاه ISI-ESI خبر داد.

به گزارش ایلنا، یوسف عباسپور با اعلام این خبر، گفت: پایگاه شاخص‌های اساسی علم ISI به شناسایی و معرفی یک درصد از پراستنادترین دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی دنیا در رشته های مختلف علم می پردازد.

وی افزود: این پایگاه، علم دنیا را به ۲۲ رشته موضوعی تقسیم کرده و در حال حاضر دانشگاه ‌ها و موسسات تحقیقاتی کشور در ۱۶ رشته از این ۲۲رشته موضوعی رتبه بندی شده‌اند.

عباسپور ادامه داد: براساس آخرین رتبه بندی انجام شده توسط این موسسه، دانشگاه محقق اردبیلی در بین دانشگاه های جامع در جمع موثرترین های دنیا قرار گرفته است.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: بررسی اطلاعات استخراج شده از پایگاه شاخص ‌های اساسی علم (ISI-ESI) نشان می‌دهد تعداد 53 دانشگاه و موسسه تحقیقاتی کشور در بین موثرترین‌ های دنیا قرار دارند و روند افزایش تعداد این موسسات نشان می ‌دهد که پژوهش‌ های دانشگاه های داخل کشور اثرگذاری بیشتری پیدا کرده است. 

عضو هیات‌علمی دانشگاه‌محقق اردبیلی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی در دو رشته موضوعی «مهندسی» و «تمامی رشته های موضوعی» جزو موثرترین دانشگاه های جهان قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر فقط ۳۱ دانشگاه و موسسه تحقیقاتی کشور در رشته موضوعی«مهندسی» رتبه‌بندی شده اند که دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این رشته موضوعی در میان برترین دانشگاه های کشور قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز