خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از آخرین وضعیت راه‌های کشور؛

سامانه بارشی سه‌شنبه از کشور خارج می‌شود/ مسیر هراز- فیروزکوه و تهران - قم بازگشایی شد/ بارش ها دلیلی بر رفع خشکسالی نیست

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۸۰۷

در حالی‌که فرمانده انتظامی استان قزوین از بازبودن بیشتر راه‌های مواصلاتی استان خبر می‌دهد، مسئول مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد 11 محور شریانی کشور همچنان مسدود است.

به گزارش ایلنا، سردار محمودی فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: تاکنون جاده قدیم قزوین - رشت، آزادراه قزوین - کرج،جاده قزوین - بوئین زهرا، جاده بویین زهرا - ساوه، گردنه هجیب  بازگشایی شده است و تلاش برای بازگشایی سایر محورها در حال انجام است.این در حالی است که  مسئول مرکز مدیریت راه های کشور گفت از بسته بودن  11 محور شریانی کشور به علت بارش شدید برف خبر می دهد.

به گفته  یاسر خالدی  با تلاش ماموران راهداری مسیر تهران - قم و هراز - فیروزکوه بازگشایی شده و تردد خودروها هم اکنون در این محورها در حال انجام است.

وی اضافه کرد :آزادراه زنجان - قزوین، محور قدیم زنجان- قزوین، آزادراه قزوین- رشت، محور قدیم قزوین- رشت، محور قدیم قم- تهران، آزادراه تهران- ساوه، محور ساوه- بوئین زهرا، محور قزوین- همدان، محور کندوان، محور چرمشهر محدوده حرم تا حرم و محور کیاسر- دامغان همچننا مسدود است و ماموران راهداری در تلاشند این محورها را هر چه سریعتر بازگشایی کنند.

خالدی همچنین گفت:7 محور غیر شریانی اولنگ- شاهرود، گنجنامه- تویسرکان، سی سخت- سمیرم، پونل- خلخال، طارم- زنجان، تهم- چورزق- زنجان و شمشک - دیزین همچنان تا اطلاع بعدی مسدود شده است.

خشکسالی سرجایش باقی است

از سوی دیگر معاون وزیر راه وشهرسازی از خروج سامانه سرد و بارشی در سه شنبه 10 بهمن ماه از سمت شرق و شمال شرق کشور خبر داد و گفت: این بارش مبنی بر رفع خشکسالی نیست و باید دقت داشت که خشکسالی در کشور پابرجاست.

برپایه این گزارش به نقل ازپایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  داود پرهیزکار با اشاره به خاستگاه سامانه سرد و بارشی که موجب بارش برف شده ، گفت: این سامانه بارشی فردا سه‌شنبه 10 بهمن‌ماه از سمت شرق و شمال شرق از کشور خارج می‌شود.

به گفته رئیس سازمان هواشناسی کشور این سامانه بارشی از اروپا حرکت خود را آغاز کرد  و از سمت غرب وارد کشور شد  که هسته اصلی این سامانه هوای قطبی است.

 وی افزود: این سامانه بارشی از روی اقیانوس اطلس شکل می‌گیرد و هنگام ورود به ایران بیشترین انرژی را دارد، اما در زمان حرکت به سمت شرق و شمال شرق هیچ‌ منبع رطوبتی برای تغذیه آن وجود ندارد.

همچنین گفته می‌شود فعالیت‌های سامانه‌های بارشی در بهمن و اسفند سال جاری و فروردین سال آینده ادامه یابد که اگر این پیش‌بینی درست از آب درآید میزان بارندگی در سال جاری درحد معمول و بیشتر باشد.

از اول مهرماه امسال نسبت به بارش‌های سال زراعی تاکنون آسمان ایران بیش از ۶۰ درصد کم‌بارشی داشت  که امید است این سامانه بخشی از ۶۰ درصد را جبران کند،اما همه ما شهروندان  باید  حواسمان باشد که خشک‌سالی در کشور همچنان پابرجاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز