خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان دامپزشکی خبر داد:

امحای 17 میلیون مرغ آلوده مبتلا به آنفولانزای‌فوق حاد پرندگان در کشور

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۸۵۶

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: از ابتدای امسال 17 میلیون قطعه مرغ مبتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان در 15 استان کشور امحا شده است.

به گزارش ایلنا، علیرضا رفیعی‌پور گفت: بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان متاسفانه از سال 95 در کشور گسترده شده و در سال 96 هم ادامه یافته به طوری که 17 میلیون مرغ آلوده بعد از تشخیص قطعی بیماری در 15 استان کشور معدوم شده اند .

رفیعی‌پور افزود: در کشور بیش از 24 هزار واحد مرغداری مشغول فعالیت هستند که بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در 15 استان کشور شناسایی و 350 کانون مبتلا به این بیماری تشخیص و نسبت به معدوم سازی مرغ‌های آن اقدام شده است .

وی از استان خراسان رضوی به عنوان استانی حساس و پیشرفته در صنعت مرغداری یاد کرد و تصریح کرد : هیچگونه گزارشی از تشخیص و شناسایی این بیماری در خراسان رضوی تا به حال گزارش نشده است و این استان یکی از پاکترین استانهای کشور در زمینه این بیماری است .

به گفته وی تاکنون 30 میلیارد تومان از اسناد خزانه اسلامی به این امر تخصیص داده شده و به مرغداری‌هایی که پرونده های آنها تکمیل شده پرداخت شده است .

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از اختصاص 20 میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه خبر داد و گفت : صندوق بیمه کشاورزی هم بیش از 30 میلیارد تومان به خسارت دیدگان این حوزه پرداخت کرده است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز