خبرگزاری کار ایران

تا ۶ مرداد ماه؛

سومین نمایشگاه ملزومات دام کوچک در برج میلاد برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۱۳۷

سومین نمایشگاه سراسری ملزومات دام کوچک 3 الی 6 مرداد ماه امسال به مدت چهار روز در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، امیر حسین خجسته دبیر اجرایی سومین نمایشگاه سراسری ملزومات دام کوچک با اعلام این خبر افزود: نمایشگاه امسال در مساحت حدود ۲۳۰۰ متر مربع و با شعار "با حیوانات شهری مهربان باشیم" در سایت نمایشگاهی برج میلاد تهران برپا خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه که با حضور کارشناسان، تشکل های مردم نهاد دوستدار محیط زیست، فعالان عرصه دامپزشکی و علوم جانوری و همچنین صاحبان صنایع دامی انجام خواهد شد بیش از ۲۰ غرفه دار داخلی و 10 غرفه دار خارجی به معرفی محصولات و خدمات خود در حوزه دام کوچک می پردازند.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری نمایشگاه نشان دادن توانمندی‌های تولیدی و صادراتی ایران در حوزه دام کوچک به خصوص ماهی های تزئینی است، ضمن اینکه تلاش خواهیم کرد با ارائه الگوی مناسب در پرورش و نگهداری از دام کوچک، بستر رونق و تولید اشتغال و ایجاد فضاهای جدید کسب و کار برای علاقمندان این حوزه را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه صنعت دام کوچک نیازمند مشارک تعاونی ها است افزود: در این نمایشگاه تلاش خواهد شد با ایجاد انگیزه برای مشارکت هر چه بیشتر بخش خصوصی و تعاونی ها، فضای تعاملات جدید شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های بی بدیل صنعت دام کوچک در ایران ناشناخته است افزود: به رغم تلاش های سازمان دامپزشکی کشور و فعالان علوم جانواری همچنان ظرفیت های اقتصادی و پتانسیل های اشتغال زایی حوزه دام کوچک کمتر شناخته شده است و برگزاری چنین نمایشگاه های تخصصی می تواند بخشی از ناشناخته های این صنعت را به منصه ظهور گذارد.

وی با بیان اینکه زمان آن رسیده تا باشگاه صادرکنندگان دام کوچک در کشور شکل بگیرد افزود: این نمایشگاه می تواند فرصت مغتنمی برای ایجاد اندیشگاه و توسعه اقتصاد مقاومتی و اصل درون زایی و برون نگری این بخش باشد موضوعی که می توان با حمایت سازمان دامپزشکی کشور آن را در قالب باشگاه صادرکنندگان دام کوچک تعریف کرد.

 خجسته اضافه کرد: ارائه دهندگان خدمات پزشکی، دارو، غذا و مکمل‌های حیوانی نظیر چهار پایان، جوندگان، پرندگان، اگزوتیک، ماهی‌ها و همچنین سگهای موادیاب، گارد، نگهبان و سایر حیوانات خانگی مجاز از جمله غرفه‌های تدارک دیده شده در سومین نمایشگاه ملزومات دام کوچک است.

وی خاطر نشان کرد: سومین نمایشگاه ملزومات دام کوچک قصد دارد از یک سو با نگاه تخصصی به موضوع حیوانات و اقتصاد بکر این حوزه و از سوی دیگر فراهم آوردن فضایی برای آشتی دادن شهرنشینان با محیط زیست، فرهنگ تازه ای را در این بخش ایجاد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز