خبرگزاری کار ایران

محمد اسماعیل مطلق:

مراقبت‌های بهداشتی در مناطق زلزله‌زده کرمان بهتر از قبل در حال انجام است

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۴۵۰

مشاور معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه مراقبت‌های بهداشتی در مناطق زلزله‌زده کرمان بیش از پیش در حال انجام است.

به گزارش ایلنا از کرمان، محمد اسماعیل مطلق  در بازدید از مناطق زلزله‌زده کرمان با اعلام این موضوع افزود: ویزیت پزشک بعد از حضور وزیر بهداشت در این منطقه به صورت یک روز درمیان انجام می شود و مراقبت‌های بهداشتی با جدیت بیشتری در حال انجام است.

وی گفت: خوشبختانه استقرار در چادرها صورت گرفته و آواربرداری و دفع دام‌های تلف شده و دفع صحیح فاضلاب و فضولات در این مدت در منطقه به خوبی انجام شده است. در این مدت بهداشت آب هر روز به خوبی بررسی شده و رعایت شده و میزان کلر آب مطلوب بوده است.

مطلق افزود: غربالگری بیماری‌های واگیر به خصوص آنفولانزا روزانه صورت گرفته و بیماری‌هایی که از قبل وجود داشته مثل دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی عروقی، خانم‌های باردار تحت مراقبت و بررسی قرار گرفته است. مدارس درباره بیماری‌های واگیر در این مدت تحت بررسی بودند و خوشبختانه مورد خاصی اتفاق نیفتاده است.

وی توزیع اقلام دارویی و مکمل‌ها را بهتر از گذشته دانسته و گفت: در بعضی خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی اقلام قرص مولتی ویتامین و قطره مولتی ویتامین، قرص‌آهن، ویتامین دی بهتر از گذشته توزیع می شود. در بازدید امروز ما در این مناطق سطح خدمات بهداشتی درمانی حتی بهتر از زمان عادی توسط بهورز، مراقبین سلامت و گروه‌های سیاری انجام شده شده است.

مشاور معاون بهداشتی وزارت بهداشت درباره مشاهده مشکل در منطقه گفت: بیشترین مشکلی که در بازدید ما مشاهده شد وجود اضطراب و ترس ناشی از تکرار پس لرزه‌هاست که با حضور تیم‌های روانپزشکی و درمان و مشاوره وضعیت روبه بهبود است. کار بسیار خوبی که انجام می‌شود، حضور فعال اکیپ روانپزشکی به همت گروه روانپزشکی دانشگاه ذر این مناطق است که به‌طور مرتب به این روستاها سر می‌زنند و آموزش و درمان‌های مورد نیاز را انجام می‌دهند.

 وی در پایان تاکید کرد: از آنجا که این مناطق زلزله‌خیز است باید برای پایگاه‌های بهداشتی، خانه‌های بهداشت، مراکز سلامت و بیمارستان‌ها کار اساسی مقاوم‌سازی صورت بگیرد و خانه‌های بهداشتی که آسیب‌دیده مورد بازسازی جدی قرار گرفته و خانه‌های بهداشت قدیمی از نو احداث شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز