خبرگزاری کار ایران

در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، مطرح شد:

لزوم ارتقا مصرف آبزیان در البرز / عرضه مستقیم کالا کمک به پایداری تولید

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۶۵۰

جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و بازدید از مرکز پرورش و تکثیر ماهی البرز کاسپین با حضور استاندار البرز و معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات کشور، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی نجفی گفت: اولین دانشگاه مهم بخش کشاورزی و 10 مرکز تحقیقاتی بخش‌های جهاد کشاورزی مربوط به شهر کرج و استان البرز است.

وی با اشاره به سوابق خوب اجرایی مدیران و مسئولان ذیربط در احداث شرکت البرز کاسپین خاطرنشان کرد: خوشحالم در سال های تولید و اشتغال با سیاست دولت تدبیر و امید، این مجموعه شکل گرفت.

لزوم ارتقای مصرف آبزیان در البرز

استاندار البرز با یادآوری اینکه سرانه مصرف ماهی در البرز کم است، تصریح کرد: مصرف ماهی در استان البرز بسیار پایین تر از سرانه مصرف کشوری است. این ضعف نسبت به سایر استانها با مقدار بیشتر، وجود دارد که با توجه به مشکلات آنفلانزای مرغی، باعث بروز مشکلات عدم مصرف پروتئین در مردم شده است، لذا لازم است با تمهیدات دولتی و گسترش تولید به افزایش مصرف محصولات شیلات، همت گمارد.

نجفی با پیشنهاد زمان بهره برداری پروژه های در دست اجرای این مجموعه، ادامه داد: دهه مبارک فجر می تواند زمان مناسبی برای آغاز به کار طرح پارک آبی این مجموعه باشد. لازم است سرمایه گذار این بخش به استفاده از امکانات تبلیغی برای جذب مصرف کننده، هدایت کرد.

وی با عنوان اینکه اینگونه پروژه‌ها، ملی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: استفاده از آبزیان مغفور واقع شده و باید به حمایت واحدهای تولیدی همت گمارد.

نجفی تاکید کرد: می‌توان برای جذب مشتری روی طبخ آبزیان کار کرد به خصوص  استفاده از محصولات زنده که مصرف کننده را مشتاق استفاده از این محصولات کند.

وی ادامه داد: افتتاح پروژه طرح پارک آبی شرکت کاسپین می تواند زمینه سرگرمی و استفاده از فرصت گردشگری استانی را فراهم کند.

استاندار البرز در پایان این جلسه با کلیات طرح گسترش پروژه های مجموعه البرز کاسپین و آمادگی سرمایه گذار، موافقت کرد و از پشتیبانی و حمایت مدیران استانی، خبر داد.

عرضه مستقیم کالا کمک به پایداری تولید

حسن صالحی، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات کشور، گفت: امروز کشور در ارتباط با اشتغال با جدیت پروژه های خوبی را دنبال می کند.

وی اظهار داشت: در سفر گذشته هیات دولت به استان البرز، رضایت ریاست جمهوری از ظرفیت های موجود تولید شیلات استان البرز، جلب شده بود. 

صالحی خاطرنشان کرد: البرز کاسپین اولین مرکز تولید ماهی قزل‌آلا است و بخش‌خصوصی نقش خوبی در این راستا داشته است.

معاون وزیر تصریح کرد: سیاست تولید در کنار عرضه مستقیم محصولات به مشتری و پایداری واحدهای تولیدی کمک خواهد کرد.

وی با عنوان اینکه شیلات تایید کلی تولیدکننده‌های این واحدها را خواهد داشت، گفت: با توجه به پتانسیل خوب استان البرز و بستر مناسب فضای گردشگری، احداث رستوران و پارک کنار واحدهای تولیدی، برای جذب گردشگر تاثیرگذار است.

صالحی با اشاره به ظرفیت تولید مراکز پرورش ماهی و تامین مصرف در استان، اظهار داشت: با حمایت و گسترش مراکز تولیدی پرورش آبزیان می‌توان در عرضه به سایر استان‌ها و یا فروش به مسافرانگذری، همت گمارد.

وی در پایان با اشاره به عملکرد خوب شهرستان‌های اشتهارد و نظرآباد در تامین منابع واحدهای تولیدی، بهسازی نژاد ماهی را عملکرد خوب واحدهای تولیدی استان البرز دانست.

شرکت البرز کاسپین در سال 1339 به عنوان اولین مجموعه پرورش ماهی سردابی ایران به ثبت رسیده است.  دهه 80 این مجموعه به شرکت‌های بیمه‌ای و نیمه‌دولتی واگذار شد و در حال حاضر  به شرکت البرز کاسپین واگذار شده است. 

این مجموعه با 12 نفر پرسنل کار خود را آغاز و در حال حاضر اشتغالزایی این مرکز 30 نفر به طور مستقیم و 70 نفر  غیر مستقیم مشغول به فعالیت و ارتزاق هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز