خبرگزاری کار ایران

در مراسم جشنواره انتخاب دانشجویان پژوهشگر برتر زنجان مطرح شد؛

رتبه خوبی در آموزش منجر به اشتغال نداریم

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۵۵۶

رییس جهاد دانشگاهی زنجان ، گفت: بر اساس آمارها ، رتبه مطلوب در زمینه آموزش منجر به اشتغال نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مهدی عباسی در آیین اختتامیه سومین جشنواره انتخاب دانشجویان پژوهشگر برتر با اشاره به اینکه بر اساس آمار و اخبار، رتبه خوبی در زمینه آموزش منجر به اشتغال نداریم، گفت: آینده کشور بر دوش دانشجویان است و بار این مسئولیت برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی سنگین‌تر است و باید با جدیت، بحران موجود در این حوزه را مدیریت کنیم تا شاهد کاربردی شدن آموزش‌ها و ایجاد اشتغال در پی آموزش باشیم.

سهم 4 دهم درصدی پژوهش از تولید ناخالص ملی

خلیل جمشیدی، رئیس اسبق دانشگاه زنجان نیز در ادامه این مراسم ، گفت: باید زمینه خلاقیت در پژوهش را تقویت کنیم، زیرا خلاقیت در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش و پژوهش است که در دنیای مدرن به نتیجه می‌رسد.

جمشیدی، اظهار کرد: این آمار مبنی بر اینکه در کاربردی کردن آموزش‌ منجر به اشتغال از آخر اول شدیم، چیزی جز انرژی منفی عایدمان نمی‌کند ولی این‌ها واقعیت تلخ جامعه است که نباید از آن غافل شد.

وی با اشاره به سهم 4 دهم درصدی پژوهش از تولید ناخالص ملی، تصریح کرد: این در حالی است که در نرم بین‌المللی این سهم تا یک و نیم درصد است و با توجه به این اعتبارات، جوانان و محققان ما نمی‌توانند خودی نشان داده و انتظارات به حق جامعه را برآورده کنند.

ابوالفضل جلیلوند، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه زنجان نیز گفت: نباید هزینه‌ها و ظرفیت‌های پژوهشی را هدر دهیم، بلکه با رصد دقیق مسائل و مشکلات بتواینم به درستی اقدام‌پژوهشی انجام داده تا راه‌حلی برای برطرف کردن مسائل باشد.

پروفسور علی رمضانی در خصوص ارتباط صنعت با دانشگاه گفت: این ارتباط با کدام اعتبار باید ایجاد شود. اعتبار دانشگاه‌های کارآفرین در دنیا رقم بسیار بزرگ و در حدود 15 هزار میلیارد تومان است و خیرین و واقفان حضور جدی در حمایت از دانشگاه‌ها دارند و بخشی نیز از طریق صنعت و با حمایت‌هایی که دولت برای ارتباط با دانشگاه برای واحدهای صنعتی به‌ویژه در تخفیف‌های مالیاتی در نظر گرفته تامین می‌شود این در حالی است که اگر بودجه بهترین دانشگاه ما تحقق پیدا کند رقم بسیار کوچکی در مقایسه با این خواهد بود.

زهرا ملابابایی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز