خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد:

ضرورت بازنگری جدی طرح تحول سلامت/ کلینیک ویژه زنجان آماده بهره‌برداری است

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۲۴۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به ضرورت بازنگری جدی در طرح تحول سلامت گفت: این طرح باید با شرایط اقتصادی موجود کشور تطبیق داده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، پرویز قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان امروز (3 دی) در نشست خبری با خبرنگاران با تقدیر از عملکرد رسانه ها در انعکاس اخبار و رویدادهای این مجموعه اظهار کرد: در طرح تحول سلامت، حوزه درمان در قالب بسته‌های مختلف، جذب اعتبار و ارتقای شاخص ها و کاهش فرانشیز در بیمارستان ها اجرا شد.

وی با یادآوری اینکه بسته های این طرح همراه با بازنگری وزارتخانه متبوع با قوت ادامه پیدا می کند، ادامه داد: بایستی واقعیت های اقتصادی جامعه را در نظر گرفت و به توزیع عادلانه امکانات و دسترسی مردم به خدمات توجه کرد.

قزلباش با اشاره به اینکه تا پایان امسال و نیمه نخست سال آینده بخش دیگری از پروژه های علوم پزشکی به افتتاح خواهد رسید، گفت: پرداختن به حاشیه شهر، راه اندازی پرونده الکترونیک، ارجاع الکترونیک و خطرسنجی بیماری های خطرساز و خدمات دندانپزشکی ادامه دارد و ارائه خدمات دندانپزشکی در بین افراد زیر 14 سال در مناطق محروم به صورت رایگان انجام می شود.

این مقام مسوول افزایش کیفیت خدمات دندانپزشکی و کاهش هزینه ها آن را از تاکیدات علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: 61 درصد از بیماری های مرگ و میر مربوط به بیماری غیرواگیر و حوادث است.

به گفته قزلباش، توجه به بیماری های غیر واگیر و بیماری قندی خونی در این دولت مورد توجه قرار گرفته است از اینرو زنجان در کشور مقام اول را به لحاظ اقداماتی که در این زمینه انجام داده به دست آورده است.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه طرح تحول در آموزش هم از سال گذشته در قالب 12 بسته در حیطه های مختلف در حال پیگیری است، ادامه داد: از ظرفیت دانشگاه ها در زمینه آموزش پژوهش، تبادلات بین المللی، تولید دارو و تجهیزات و پذیرش دانشجو و گردشگری پزشکی استفاده می کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: این دانشگاه در توسعه دانش میان رشته ای و آموزش پزشکی به صورت مجازی اقداماتی انجام داده است.

وی با بیان اینکه پرداختن به سازمان ها مردم نهاد و خیریه و تشکیل کارگروه سلامت به صورت جدی مورد توجه است، گفت: به منظور جلوگیری از هدررفت سرمایه و موازی کاری توجه به سازمان های خیری حوزه سلامت در اولویت قرار می گیرد.

این مقام مسوول با یادآوری اینکه در سال جاری 51 میلیارد تئومان در دانشگاه علوم پزشکی با کسری بودجه مواجه خواهیم شد، ادامه داد: امید می رود بتوانیم این کسری را به خوبی مدیریت کنیم و به گونه ای حرکت کنیم که برای مردم مشکلی پیش نیاید چرا که استمرار ارائه خدمات درمانی نیازمند هزینه است و در صورت عدم تامین مالی در ارائه خدمات در حوزه سلامت با مشکل مواجه خواهیم شد.

به گفته قزلباش، یکی از دغدغه های دانشگاه تامین دارو برای بیماران خاص است و از آنجائیکه وضعیت اقتصادی در این مهم موثر است و دانشگاه به شدت دچار مشکل است و سعی می کنیم این امکانات در دسترس همگان قرار گیرد.

این مقام مسوول با بیان اینکه اهداف طرح تحول سلامت کاهش هزینه های بستری بیماران بوده است، تصریح کرد: از اینرو برای تداوم طرح تحول سلامت نیازمند بازنگری جدی هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت پروژه هایی در قالب 26 طرح پیشنهاد شد که بخش عمده ای از آن ها در حال پیگیری است که در دهه فجر، هفته سلامت و هفته دولت به بهره برداری می رسد.

قزلباش گفت: کلینیک ویژه زنجان در شفییعه آماده بهره برداری است و به زودی افتتاح می شود و تمام کلینیک ها در این مجموعه تجمیع خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز