خبرگزاری کار ایران

در چهل و هشتمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان البرز مطرح شد؛

اشتغالزایی مشکل مهاجرت بی رویه/ مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی، عملیاتی شود

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۸۲۶

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از استاندار و وزیر معین استان البرز خواست با عملیاتی کردن مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی به مشکل مهاجرت و عواقب آن در اشتغال توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عزیز اکبریان، ضمن تشکر از وزیر، استاندار و حاضران در چهل و هشتمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان البرز، گفت: در مجلس با وجود بحث بودجه، نمایندگان به دنبال درآمدی هستند که برای مردم مشکل به وجود نیاید در صورتی که اگر دولت درآمد نداشته باشد نمی‌تواند موفق، عمل کند. 

وی با انتقاد از عملکرد برخی از نمایندگان مجلس، ادعا کرد: بیشتر نمایندگان به دنبال تعیین بودجه برای درآمد گرفته شده، هستند تا ایجاد درآمد‌زایی کشور در صورتی که بیشترین دغدغه نباید حقوق پرداختی کارمندان باشد بلکه باید به فکر تولید و اشتغال و درآمدزایی باشیم. 

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، افزود: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در افزایش درآمد دولت نقش موثری دارد لذا کمک به درآمد زایی دولت هدف اصلی محسوب می شود.

اکبریان به مشکلات موسسات مالی اداری اشاره کرد و گفت: با تاکید مقام معظم رهبری این مشکل باید حل شود و سپرده گذاری زیر 200 میلیون به صاحبان حساب بر می‌گردد اما اگر پول برگردد و سرگردان بماند حیف خواهد شد بنابراین باید برنامه‌ای برای آن در نظر گرفت که مردم بتوانند در بورس سرمایه گذاری کنند و از سرمایه خود هم سود ببرند و هم در پیشرفت تولید سهیم باشند.

وی با عنوان اینکه امروز اولین سفر وزیر به عنوان معین، انجام شده است، خاطرنشان کرد: البرز کوچکترین استان از نظر وسعت است اما از نظر تراکم، بیشترین جمعیت را به واسطه مهاجرت دارد. لذا بیکاری مشکل عمده استان است و با توجه به پیامدهای آن در جامعه، باید جدی گرفته شود.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: البرز بزرگترین مرکز قطعه سازی و صنایع را دارد و از نظر تسهیلات باید به این استان کمک شود. 

اکبریان با انتقاد از عملیاتی نشدن مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی، گفت: 47 جلسه گذشته اما اگر سیاست اقتصاد مقاومتی اجرا نشود کاری پیش نمی رود. استاندار به عنوان فرمانده باید به راستی در اجرای سریع مصوبات، برش داشته باشد و در اجرای برنامه ها فرمان صادر کند. اقتصاد مقاومتی دنبال کار بزرگ است و استان البرز پتانسیل قوی دارد و با قطب جمعیت تهران ارتباط دارد و ارتباطات مواصلاتی بسیاری دارد. وی افزود: نمایندگان تمایل به کار در البرز دارند. بزرگترین بازدارنده اقتصاد مقاومتی، سیستم اداری است که باید این مشکلات برطرف شود.

وی با یادآوری اینکه وزیر معین پیشین  هم پیگیر مطالبات اقتصاد  مقاومتی بودند، ابراز امیدواری کرد وزیر جدید با قوت آنرا دنبال کند.

اکبریان ادامه داد: قول مسافربری شدن فرودگاه پیام از طرف دولت داده شده اما قراردادهای آنجا مشکلاتی دارد. با وجود بهترین موقعیت استقرار در البرز و داشتن وسعت مناسب و به دلیل کوتاه مدت زمان شدن قرارداد، سرمایه گذار جذب نمی شود که باید برای رفع مشکلات موجود، چاره اندیشید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز