خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران مطرح کرد:

چالش‌های امدادرسانی در صورت بروز زلزله مهیب در تهران/ آمادگی لازم را نداریم

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۳۴۳

استاندار تهران با بیان اینکه زلزله اخیر در تهران محک خوبی برای ستاد مدیریت بحران و شناخت نقاط قوت و ضعف برای رویارویی با حوادث مهم مثل زلزله بود، گفت: در کار امدادرسانی با مشکلات جدی روبرو هستیم.

استاندار تهران گفت: امدادرسانی در تهران در صورت بروز حادثه های مهم مثل زلزله نیازمند بازنگری و اصلاح جدی است.

به گزارش ایلنا، محمد حسین مقیمی پنجشنبه شب در نشست ستاد بحران استانداری تهران با بیان اینکه در صورت بروز حادثه امداد رسانی، کمک به مصدومان و انتقال آنان به بیمارستان با چالش جدی مواجه خواهد شد، افزود: حادثه زلزله دیشب محک خوبی برای ستاد بحران و شناخت برخی مشکلات و چالش‌ها بود.

وی با اشاره به اینکه عملکرد دو کارگروه از 14 کارگروه ستاد بحران در این نشست مورد ارزیابی قرار گرفت، افزود: نقاط قوت و ضعف و نحوه عملکرد و نیازهای کارگروه امداد و نجات و درمان مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: اورژانس هوایی، پد بالگرد، ایجاد شبکه‌های ریلی زیرزمینی ویژه انتقال مصدومان در هنگام وقوع زلزله اهمیت حیاتی دارد که در این زمینه مشکلات جدی داریم.

مقیمی با بیان اینکه در بخش هماهنگی‌های بین بخشی و نهادها با هم دچار مشکل هستیم، گفت: خوشبختانه مصدومی در زلزله نداشتیم در غیر این صورت با توجه به شلوغی و ترافیک شدید شهر مشکل امداد رسانی بسیار جدی بود.

وی گفت: بالگردهای موجود شب نمی‌توانند پرواز کنند و تامین نور آنان در شب نیاز به سرمایه گذاری دارد.

مقیمی گفت: برای برخی کارها دستور العمل و آموزش‌های لازم را نداریم ضمن اینکه مسائل روحی و روانی مواجهه با بحران هایی مثل زلزله نیز باید مورد توجه دانشگاه علوم پزشکی باشد.

استاندار تهران با بیان اینکه باید برای مدیریت بحران در شهر یک دستور العمل جامع که مورد اتفاق و هماهنگی همه نهادهای مرتبط و مسئول باشد ایجاد و بدان عمل شود، افزود: تقسیم شهر به محله های مختلف با کمک هیات های محلی و شورایاری ها یک راه کار مناسب است که به کمک این بخش بتوانیم امداد و نجات را در موقع لزوم عملیاتی کنیم.

به گزارش ایلنا، زمین لرزه ای به بزرگی 5.2 ریشتر ساعت 23:27 دقیقه چهارشنبه شب (29 آذرماه) در عمق 7 کیلومتری زمین در مرز استان تهران و البرز رخ داد که این حادثه 2 کشته برجای گذاشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز