خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر کرج به ایلنا خبرداد:

سرمایه‌گذاری چین در قطار شهری کرج / مخالفت فرماندار با اوراق مشارکت 

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۲۶۳

عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه یک شرکت چینی بخشی از سرمایه پروژه قطار شهری را برعهده گرفته، گفت: فرماندار با اوراق مشارکت تامین مالی پروژه، مخالفت کرد. 

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، محمدحسین خلیلی اردکانی در ارتباط با موضوع قطار شهری کرج، گفت:منابع مالی این پروژه برای‌مان مهم است، لذا طی جلسات مفصلی با حضور معاون مالی، مشاوان قطار شهری، اعضای ناظر بر سازمان قطار شهری و دیگر مسئولان ذیربط، این موضوع مطرح شد. 

وی افزود: بخشی از منابع، تهاتر است که زمینه‌های مورد نظر خود را مشخص کردند. قسمتی از آن اوراق مشارکت است که ما تصویب کردیم ولی با مخالفت فرمانداری روبرو شد و اگر این برنامه شکل نگیرد با مشکل بزرگی روبرو خواهیم بود. 

اردکانی اظهار داشت: بخشی از این موارد در سفر رئیس‌جمهور، مشخص‌شد. باتوجه به اینکه در گذشته، اعتماد از روند کار وجود نداشت، باید برنامه پروژه را به صورت مشخص و زمانبندی شده ارائه کنند که در چه فاصله زمانی و چه کارهایی انجام می‌شود که اگر قرار شد تفاهم نامه‌ای امضا شود با اطمینان و با رعایت تضمین های انجام کار در زمان های مشخص، این کار صورت پذیرد.

عضو شورای شهر کرج در ارتباط با پیمانکار این پروژه، اظهار داشت: یکی از مشکلات، عدم تامین منابع مالی آن بوده و در حال حاضر با مشخص شدن منابع مالی، هر پیمانکاری این پروژه را در دست بگیرد، باید مشخص کند با منابع مالی در چه فاصله زمانی، پروژه را انجام می دهد و اگر تخطی کند، مقصر شناخته شده و باید پاسخگو باشد.

خلیلی اردکانی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری خارجی این پروژه هم مشخص شده است، گفت: یک شرکت چینی این پروژه را حمایت مالی خواهد کرد. 

وی ادامه داد: پیگیری های وقفه اجرای پروژه، پیش از این در سال 94 نیز انجام شده بود لذا بر اساس گزارشی که از آن داشتیم به نظر می رسد این پیمانکار، می تواند ادامه همکاری داشته باشد.

خلیلی اردکانی، گفت: فسق قرارداد چیزی نیست که بتوان به راحتی انجام داد و زمانی حدود 8 ماه زمان می برد. از طرفی قرارداد با پیمانکار جدید نیز همین زمان را خواهد برد و با طولانی شدن زمان ها، فرصت های پیش آمده را از بین خواهد برد. 

وی افزود: تاکید شورا اجرای سریع و راه اندازی پروژه است و اگر الان شروع شود، مشخص نیست تا چند سال طول بکشد و اگر با برنامه ها و تصمیمات جدید این کار ادامه پیدا کند، امیدوار خواهیم بود که بتوانیم کار به نتیجه برسد.

خلیلی اردکانی در ارتباط با همکاری شهردار با شورا، یادآور شد: زمانی که شهردار شروع به کار کرد، تاکید داشت عضو چهاردهم شوراست و این جایگاه، یعنی تعامل با نظر اعضا، یعنی همدلی و همفکری جمعی.

وی افزود: مسلما کسی حق دخالت در انتصاب شهرداری را ندارد ولی نظارت، یکی از وظایف شوراست که باید مطالبه کند چه کسی و چگونه انتخاب شده است و اینکه آیا چنین انتخابی به مصالح شهر بوده و آیا بر اساس مطالبات مردم در شهر صورت گرفته یا خیر؟ 

خلیلی اردکانی ضمن ابراز امیدواری به تعامل شهردار با اعضای شورا، ادامه داد: مردم به لیست امید رای دادند و قاعدتا باید همه اعضا، مسیر هدفمندی را که انتخاب کردند در پیش بگیرند و اگر غیر این باشد، نگران کننده است. خوشبختانه این هماهنگی و انسجام بیشتر از گذشته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز