خبرگزاری کار ایران

همزمان با روز پژوهش انجام شد؛

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی در حوزه وقف و امور خیریه زنجان

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۶۷۱

تفاهم‌نامه همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی در حوزه وقف و امور خیریه بین اداره کل اوقاف و امور خیریه و دانشگاه زنجان منعقد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در زنجان، سید محسن نجفیان در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه با اداره کل اوقاف و امور خیریه با اشاره به اقدامات مطلوب انجام شده در حوزه وقف و حمایت از نخبگان اظهار کرد: در زمینه طرح‌های دانش‌بنیان هم کارهای خوبی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان انجام شده است.

وی اجرای چنین طرح‌هایی را موجب تشویق دانشجویان و نخبگان خواند و ادامه داد: همین موضوع موجب می‌شود تا دانشجویان برای ادامه تحصیل ترغیب شوند.

ریس دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه اوقاف و امور خیریه بستر لازم برای طرح‌های دانش‌بنیان را فراهم کرده، گفت: حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان از محل موقوفات می‌تواند به اشتغالزایی دانشجویان منجر شود.

نجفیان به اثرگذاری وقف در رفاه امور مردم اشاره کرد و گفت: بهره‌گیری از موقوفات می‌تواند موجب ایجاد ایده‌های جدید و ماندگار در دانشگاه ها شود.

وی با یادآوری اینکه وقف می‌تواند کمک حال دانشگاه‌ها باشد، گفت: در جامعه سنتی تنها راه خیریه برای امور مردم وقف بود ولی امروزه شاهد وقف‌های جدید  و جایگاه وقف به نیازهای جامعه هستیم.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه دانشگاه ها می‌توانند از ظرفیت‌های اوقاف و امور خیریه استفاده کنند، تصریح کرد: برای خود اشتغالی کارآفرینی در دانشگاه‌های بخش های زیادی وجود دارد.

به گفته رئیس دانشگاه زنجان در عرصه علوم انسانی، پژوهش، فناوری و دانش بنیان بستری از برکات وقف ایجاد شده است که باید نخبگان خود را نشان دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز